Westland Tour du Jour
Westland is tijdens de 99e editie van de Tour de France van maandag 2 tot en met woensdag 25 juli het toneel van het dagelijkse RTL 4 programma ‘Tour du Jour’. Het Westlandse bedrijfsleven krijgt in het sportpraatprogramma een unieke kans om Nederland te laten zien dat Westland innovatief, duurzaam én het dynamische glastuinbouwcentrum van de wereld is.Orchidee Nederland
Westland Marketing biedt bedrijven uit de regio de mogelijkheid deel te nemen aan ‘Tour du Jour’ en zo het grote publiek kennis te laten maken met hun producten. Eén van de deelnemende bedrijven is Orchidee Nederland, een initiatief van de Nederlandse orchideeënkwekers, -veredelaars en FloraHolland. Zij laat zien waarom Westland bekend staat om haar prachtige bloemen en planten met de pot Orchidee - een sterke, krachtige plant met een lang uithoudingsvermogen. Woorden die passen bij een evenement als de Tour de France.Deborah Kuyvenhoven, werkzaam voor Orchidee Nederland, zegt over hun deelname’: “de Orchidee wordt ook wel de Koningin van de planten genoemd. Om die reden hebben we direct ingeschreven op de Koninginnerit van de Tour op 12 juli. Hier kunnen we ons product verbinden met deze mooie tourrit. De veelzijdigheid van alle verschillende orchideeën kunnen we niet in 1 uitzending laten zien. We gaan het gezicht van de orchidee elke tourweek een keer tonen. De filmpjes steken we op een leuke manier in, waardoor de kijker van ‘Tour du Jour’ de veelzijdigheid van deze plant te zien krijgt”.
FresQ
Ook groenten en fruit spelen een hoofdrol in Westland. Telersvereniging FresQ staat niet alleen bekend om hun tomaten, paprika’s, aubergines en komkommers maar ook om hun warme wielersporthart. Zo is de verkoopdochter FresQ FrEsteem hoofdsponsor van het jaarlijkse fietsevenement ‘Ride for the Roses’ ten bate van KWF Kankerbestrijding. Met ‘Tour du Jour’ ziet FresQ een unieke mogelijkheid om de roots van haar producten te promoten.Arnold Reijers is blij dat ‘Tour du Jour’ vanuit Westland komt: “FresQ is een club van hele actieve wielerfans, die ook nog heel goed de lekkerste tomaten, paprika’s, aubergines en komkommers telen. Onze producten zijn gezonde en lekkere groenten, die prima passen bij een actief (sport)leven en het fietsen van een rondje door het land of om de kerk. Daarom steunen wij ook tal van regionale wielerfestijnen. Met ‘Tour du Jour’ grijpen we de kans om ons aan heel sportminnend Nederland te presenteren”.
Over Westland Marketing
Westland Marketing stelt zich tot doel om Westland op een positieve manier op de kaart te zetten binnen haar doelgroepen. Westland Marketing stelt daarbij de thema’s innovatie, duurzaamheid en ondernemerschap centraal om de profilering van het gebied duidelijk te maken. De succesverhalen van de Westlandse bedrijven vormen hiervoor de basis.Over Tour du Jour
‘Tour du Jour’ was afgelopen zomer vanaf het terrein van de Westergasfabriek in Amsterdam voor het eerst te zien op RTL 7. Deze zomer wordt het programma uitgezonden op RTL 4 en vormt het sfeervolle Wilhelminaplein in Naaldwijk/Westland het decor. De presentatie is in handen van Wilfred Genee. Samen met ex-profrenners en bon vivant Gert Jakobs en Danny Nelissen ontvangt hij bekende gasten uit de wielerwereld of daarbuiten en wordt terug gekeken op de dagetappe van de populaire Ronde van Frankrijk. Daarnaast levert ‘Jakhals’ Erik Dijkstra met reportages vanuit Frankrijk opnieuw een bijdrage aan deze zomerse talkshow met de Franse slag.Het eerste seizoen van ‘Tour du Jour’ trok gemiddeld ruim 470.000 kijkers per avond, met een topaflevering van 705.000 kijkers.
www.westlandtourdujour.nl/index.html