Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
toenemende concurrentie

Omzet Morrisons daalt voor het eerst in 10 jaar

De Like-for-like verkopen daalden binnen de hele keten met 1% gedurende het afgelopen kwartaal. Dit betekende de eerste daling voor het bedrijf sinds 2004. Het bedrijf liet in een tussentijdse verklaring over het eerste kwartaal weten dat de 13 weken voorafgaande aan 29 april tot een bevredigend begin van het jaar had geleid, maar dat de druk op de consument zou toenemen. 

Analisten waarschuwden dat Morrisons klanten verloor aan grotere concurrenten waaronder Tesco en Asda aangezien zij de prijzen blijven verlagen om consumenten met een klein budget te trekken. Volgens John Ibbotson, directeur van supermarktconsultant Retail Vision, ligt Morrisons onder vuur. 'De spelers boven- en onderaan de markt, zoals Waitrose en Lidl, doen het goed. De grote ketens in het middensegment moeten echter keihard vechten voor hun bestaansrecht op een krimpende markt.' 

Bron: www.telegraph.co.uk
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer