Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Meer dan 180 deelnemers bij MyTomato-fietstocht met Joey Kelly

Tomaten-Hoogseizoen 2012 geopend

"Wow – meer dan 180 deelnemers bij de MyTomato-fietstocht! Dat zoveel mensen meedoen, vind ik fantastisch!“, aldus een enthousiaste Joey Kelly op 1 mei op de Floriade. De in Duitsland zeer bekende extreem sporter heeft aansluitend op de grote fietstocht het Hoogseizoen voor Tomaten op de Floriade geopend.


Opening van het Tomatenhoogseizoen door Joey Kelly

Om 9 uur in de ochtend startte de 90 km tocht in Pulheim bij Keulen. 35 sportievelingen gingen samen met Joey Kelly op weg. In Tönisvorst sloten vervolgens 46 enthousiaste fietsers zich aan bij de MyTomato tocht van 30 kilometer met in hun midden een groep telers van FresQ. Voor de laatste 15 kilometer vanaf Nettetal, gingen nog eens 100 fietsers op pad. Daarbij waren ook veel gezinnen met jonge kinderen. Gemeenschappelijk doel: de MyTomato-picknick op de Floriade om de start van het tomatenhoogseizoen te vieren.

De opening van het tomatenseizoen is onderdeel van de MyTomato campagne op de Duitse markt. “Met veel sportieve events, een echte tomatencommunity, informatieve reizen voor journalisten, lekkere recepten, proeverijen en vele andere activiteiten zorgen wij voor veel aandacht voor tomaten en een positieve beleving”, aldus Mirjam Hendriks van Dutch Produce Association (DPA). “Zo zullen we steeds meer fans krijgen voor deze ‘Lieblingsgemüse der Deutschen’ “.


Deelnemers van de MyTomato fietstocht bij de ingang van de Floriade



Bij de MyTomato-picknick genoten de deelnemers van de vele verschillende soorten tomaten. Vooral de kinderen gingen graag met Joey Kelly op de foto en vroegen om zijn handtekening. MyTomato is de, met EU subsidie ondersteunde campagne van DPA om de tomatenconsumptie op de Duitse markt te stimuleren. Op de website www.tomateninfo.de is meer informatie over tomaten en de MyTomato campagne te vinden.

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer