Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Groentecategorie goed voor 50% van voedingsomzet

Bio-omzet VS voor het eerst boven 31 miljard dollar

De Amerikaanse bio-omzet is in 2011 met 9,5 procent toegenomen tot 31,6 miljard dollar. Dit blijkt uit de nieuwe '2012 Organic Industry Survey' van de Organic Trade Association. De biologische levensmiddelen- en drankensector werd gewaardeerd op 29,22 miljard dollar, terwijl de omzet van de biologische non-foodsector 2,2 miljard dollar bedroeg.



Biologisch voedsel vertegenwoordigt nu 4,2 procent van alle Amerikaanse voedselverkopen. Een stijging van vier procent ten opzichte van 2010. In feite groeide de omzet van biologische voeding in 2011 met 9,4 procent of 2,5 miljard ten opzichte van 2010. De groentecategorie draagt voor bijna 50 procent bij aan deze omzet. De snelst groeiende sector is de vlees-, vis- en gevogeltecategorie (13 procent omzetgroei in 2010). Wel is deze categorie nog altijd de kleinste van de acht biologische voedingscategorieën. In de biologische non-foodsector steeg de omzet met 11 procent en een waarde van 2,2 miljard dollar.

"De Amerikaanse biologische sector blijft gestaag en gezond groeien met een totale groei van 9,5 procent in 2011. De omzet is voor het eerst boven de 30 miljard dollar gekomen", zegt Christine Bushway, directeur van de Organic Trade Association. "Consumenten worden steeds meer betrokken bij wat ze kopen en kijken daar kritisch naar. Ze nemen hun beslissingen op basis van hun waarden en bewustzijn over gezondheid en milieu. De prijs is nog steeds een probleem, maar door de ruime beschikbaarheid hebben ze veel keuzemogelijkheden en een grote verscheidenheid aan producten om uit te kiezen."
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer