"Een wereldse dag gehad"
Aan het eind van de tweede Floriade week bracht Theo van der Kaaij samen met zijn zoon Dirk, neef Patrick van der Kaaij en zijn vrouw een bezoek aan Venlo. Theo: “Met wat we allemaal gezien hebben, was het een zeer inspirerende dag. De gehele wereld is vertegenwoordigd op de Floriade en daarbij is te zien dat Nederland zeker voorop loopt. Deze editie is echt van deze tijd. Ik raad iedereen dan ook aan om een bezoek te brengen aan de Floriade aangezien de opzet en organisatie van de Floriade echt een 10 scoort. Als we deze boodschap uit dragen naar buiten, naar familie en vrienden, dus ook over de grens, kan het niet anders dan dat het een geweldig evenement wordt het komende half jaar.”
Uitstalling product in het Huis van de Smaak
De opening van het Huis van de Smaak vond eerder plaats op vrijdag 6 april. Het Huis van de Smaak is een apart gedeelte op de Floriade waar expliciet aandacht wordt besteed aan glasgroenten en champignons. Zoon Dirk, een van telers die exclusief levert aan FresQ Red Star B.V., poseerde samen met zijn vader Theo voor de zuil met productinformatie van FresQ Red Star B.V. waarin hoogwaardig product van Nederlandse komaf wordt tentoongesteld.
Theo en Dirk van der Kaaij in het Huis van de Smaak.
Nadat ‘Het Huis’ officieel was geopend door o.a. Jack Stroeken van het Groenten en Fruit Bureau, was het tijd voor het onofficiële gedeelte waarin deelnemers/zakenpartners van ‘het Huis’ met elkaar konden bijpraten over bv. het verloop van de Floriade en welke activiteiten er in en rondom de Floriade worden georganiseerd gedurende deze 27 weken.
Op 6 april was er ook een afspraak gemaakt met Marcel Dings (Dings Aardbeien) om hem namens FresQ Red Star zijn prijs voor de Scan&Win actie te overhandigen. Door de QR code te scannen op de Fruit Logistica, afgelopen februari, was Marcel de uiteindelijke winnaar van de reischeque.
Stef de Jong (FresQ Red Star) overhandigt Marcel Dings zijn prijs.
Tijdens de Floriade wordt er veel aandacht besteed aan de verschillende producten in de Nederlandse kassen. Om dit extra onder de aandacht te brengen, staat Ton Janssen (Tasty Tom) er om geïnteresseerde consumenten informatie te verschaffen over wat er groeit in de kassen en om echte Hollandse producten te laten proeven. Op deze wijze kan de consument een heel goed beeld krijgen wat er anno 2012 allemaal gebeurt in de wereld van groenten. Dirk van der Kaaij: “Ik heb zelf vele consumenten uit binnen- en buitenland gesproken, die erg enthousiast waren wat er allemaal te koop was aan lekkere groenten, als tomaten, paprika’s, komkommers en aubergines. Ook de bewustwording van de consument over de kwaliteit van de schoon geteelde producten uit Nederland is erg belangrijk.” Wij als Nederlandse telers zetten ons hier dag en nacht voor in om de hoogwaardige kwaliteit van het Nederlandse product te waarborgen.
Links: Ton Janssen (Tasty Tom) zet zich tijdens de Floriade in voor alle glasgroenten.
Rechts: Baan Junior (Koppert Cress) laat de mensen heerlijke kiemgroenten proeven.
Moe maar zeer voldaan ging een trotse Theo van de Kaaij weer naar huis: “Ik ben hartstikke groos op de organisatie van de Floriade die mij zo’n fantastische dag heeft bezorgd.”
Ook champignons en paddenstoelen worden gepromoot in het Huis.