Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Seacon wordt foundation partner van The Kids University for Cooking

Deze week ondertekenden Hai Berden, oprichter van Seacon Logistics en Jan Klerken, CEO van Scelta Mushrooms en oprichter van De Stichting The Kids University for Cooking, een partnerovereenkomst met een gezamenlijk maatschappelijk doel: Samen werken aan de gezondheid van onze schooljeugd, gezond eten weer leuk en lekker maken. Met dit initiatief wil Seacon als foundation partner de komende jaren een belangrijke bijdrage leveren aan het bevorderen van een bewustere en gezondere levensstijl van onze toekomstige generaties. The Kids University for Cooking geeft handen en voeten aan deze missie.

Hai Berden en Corné Geerts van Seacon benadrukken dat de deelname aan The Kids University for Cooking een belangrijke verbinding vormt tussen de andere sponsoractiviteiten van Seacon. Regionale initiatieven op het gebied van bewegen, jeugd en voeding passen bij de maatschappelijke visie van Seacon. Als wereldwijd opererende logistieke organisatie is Seacon ook een belangrijke schakel in de moderne voedingsketen. Bewust en doelgericht ervaring en kennis delen en samen investeren in de jongste generaties van onze maatschappij is Seacon, net als founder Jan Klerken van Scelta Mushrooms, niet vreemd. Beide organisaties zijn sponsor van de Kika-foundation en diverse andere organisaties op onder meer het gebied van sport, cultuur en welzijn.

Food is fun

In samenwerking met wetenschap, onderwijs, bedrijfsleven en de kinderen zelf, ontwikkelt en biedt The Kids University for Cooking leerstraten, workshops en educatieve spelconcepten waar schoolkinderen van 6 tot 16 jaar al doende en ontdekkende, leren over de wondere wereld van voeding. Onder het motto ‘food is fun’ wordt er aandacht besteed aan oorsprong van voeding, de productie ervan en vooral wat het met je doet.

Floriade

Tijdens de Floriade te Venlo kan iedereen een voorproefje nemen in één van de drie meest bezochte paviljoens: ‘Het Huis van de Smaak’. Hier organiseert The Kids University for Cooking in samenwerking met Miele Nederland, GGD en CITAVERDE college voor zo’n 4000 schoolkinderen en jonge Floriadebezoekers smaakateliers en kookworkshops. Seacon Logistics, die voor de Floriade de logistiek stroomlijnt, presenteert zich ook in het Huis van de Smaak.

Kokkerelli: Van voor en door de kinderen

De kinderen bedachten samen met chefkoks hun eigen gerechten die onder de merknaam Kokkerelli worden verkocht in de familierestaurants op het Floriadeterrein. Kokkerelli-producten zullen na de Floriade ook in de rest van Nederland via de supermarkten en restaurants worden aangeboden. De winst vloeit terug in de ontwikkeling en doorontwikkeling van nieuwe activiteiten en programma’s voor de kinderen. Zo draagt deze generatie spelenderwijs bij aan zijn eigen gezondheid.
In 2013 opent The Kids University for Cooking in Villa Flora Venlo het eerste experience center op het gebied van voeding. Daar kunnen straks alle schoolkinderen van Nederland een educatief, spannend food-avontuur beleven.

Voor meer informatie: www.kokkerelli.nl
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer