Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
VK: Warm weer oorzaak omzetboost retail
De omzet van de Britse retail steeg met 1,3% op een like-for-like basis ten opzichte van maart 2011, toen de omzet 3,5% lager was dan het voorgaande jaar, dankzij het ongewoon warme weer in maart, volgens statistieken van het British Retail Consortium (BRC).
Stephen Robertson, algemeen directeur van BRC, zei: "Terwijl consumenten gevoelig blijven voor inflatoire druk, zorgen zulke evenementen voor kansen op de korte termijn. Tijdens de Royal Wedding van vorig jaar zagen we dat consumenten meer interesse hadden in sommige soorten voeding, waaronder lijnen van hoge kwaliteit en biologische en Britse producten. Toch moeten we niet vergeten dat de omzetvergelijking gemaakt wordt met de zwakste maand van vorig jaar, voornamelijk dankzij de late Pasen en we moeten kijken of dit extra winkelen is of slechts een verschuiving van de uitgaven. De omzetgroei van voeding wordt steeds meer beïnvloed door voedselinflatie dan door consumenten, die meer kopen."
"In het totale retailmilieu is het nog steeds lastig. Het geven van korting blijft een belangrijke tactiek voor retailers, vooral op grote indoor items. Consumenten zijn nog steeds aan het worstelen om hun huishoudbudget ondanks hoge nut- en brandstofprijzen in balans te houden. De warmte in maart hielp, maar er is meer dan een week zon nodig om de kansen voor retailers te keren."