Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"mannen maken zich net zo druk over figuur"

Gezonde salades in trek bij bedrijfsrestaurant

Gezonde snacks vinden gretig aftrek in bedrijfsrestaurants. Het voorjaar is namelijk bij uitstek de periode dat mensen zich druk gaan maken over hun gewicht en eetgewoonten. Dit blijkt uit onderzoek van cateraar Eurest, gehouden onder ruim 300 gasten van Nederlandse bedrijfsrestaurants. “Over het algemeen wordt gedacht dat met name vrouwen zich rond deze periode druk maken over hun figuur. Maar mannen blijken net zo bezig te zijn met hun uiterlijk en het kwijtraken van de extra pondjes. Dit merken we ook in de bedrijfsrestaurants. Gezonde snacks zijn dubbel in trek. De saladebar, maaltijdsalades en fruit- en zuivelbar doen het op dit moment erg goed”, aldus Joop Stutterheim, manager marketing van Eurest

Dieet

Een kwart van de Nederlandse werknemers volgt op dit moment een dieet. Jongere werknemers diëten opvallend vaker dan oudere werknemers. Van de werknemers in de leeftijdscategorie 16-34 volgt 30 procent een dieet, tegenover 20 procent van werknemers in de leeftijd 35 tot 55 jaar en ouder. De helft van alle ondervraagden let op het aantal calorieën dat zij per dag binnenkrijgen. Hoewel oudere werknemers minder vaak een dieet volgen, tellen zij meer dan jongere werknemers de calorieën en zijn zij hier dus bewuster mee bezig zijn. Vrouwen letten iets vaker dan mannen op de calorieën. Bij de keuze van voedingsproducten in het bedrijfsrestaurant zijn werknemers kritisch. Een kwart van alle ondervraagden kiest bewust voor producten die helpen bij het afvallen of het verbeteren van hun figuur.

Etiketten

Uit het onderzoek blijkt dat consumenten steeds grondiger de labels en etiketten op producten bekijken en vergelijken. Meer dan de helft van de respondenten geeft aan etiketten nauwkeurig te lezen en hun keuze voor een bepaald product deels hierop te baseren. Eén op de acht ondervraagden is van mening dat etiketten niet altijd duidelijk leesbaar en begrijpelijk zijn. Vooral ouderen kunnen niet altijd uit de voeten met de verschafte informatie. “Juist omdat onze gast kritischer wordt, is het belangrijk om goede informatie te verschaffen over voeding. Zo moet altijd het aantal calorieën van een product worden vermeld en moet in één oogopslag te zien zijn of een product vlees, vis of vegetarisch is. Eurest voert het voedselkeuzelogo van stichting Ik Kies Bewust. Zo heeft men altijd de keuze voor een gezonder alternatief. Ook maken we veel gebruik van storytelling, het vertellen van het verhaal achter een product over bijvoorbeeld de herkomst”, aldus Stutterheim.

Bron: Out.of.Home Shops
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer