Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Komkommerdrankje bij Starbucks?

Verwonderen, Verleiden & Vertrouwen op 2012.Komkommer.event

Tholen - Gisteren vond het 2012.Komkommer.event plaats. De dag stond in het teken van 'Verwonderen, Verleiden & Vertrouwen'. Voor deze onderwerpen waren respectievelijk Frank Visser, als gastheer van het Miele Insperience Centre, Henk van Dongen van Fresh Retail en staatssecretaris Henk Bleker uitgenodigd. Het verslag van de laatste inleiding kun je hier lezen.



Gewasmanager Dennis van Dijk blikte in zijn openingswoord terug op het rampjaar 2011. Hij noemde 2012 het jaar om intern alles op orde te krijgen, maar ook het jaar van de hoop en van de Floriade. "Zouden we nu beter bestand zijn tegen een crisis, zoals die ons overkomen is? Ik weet het niet, maar hopelijk inspireert vandaag ons om een stapje verder te gaan."


Rondleiding door het Miele Inspirience Centre

Frank Visser vertelde over het Miele Inspirience Centre waar we te gast waren. Het Centre is de etalage voor het nog altijd niet-beursgenoteerde bedrijf, dat een jaarlijkse omzet heeft van 2,95 miljard euro. De slogan 'Miele, er is geen betere' geniet volgens Frank bijna een volledige bekendheid. "Onder meer met dit pand willen we fans creëren, uiteindelijk om mensen die het wow-effect ervaren hebben, toe te voegen aan onze database."


Henk van Dongen

Henk van Dongen van Fresh Retail ("Ons bedrijf doet allemaal gekke dingen") leidde de telers rond in een virtuele reis langs de retail en tal van concepten. Hij likkebaarde bij het verhaal van Frank Visser, die vertelde dat Miele 20% van de omzet spendeert aan marketing. Op 24 mei wordt een retailtour in Amsterdam georganiseerd, zodat geïnteresseerde telers ook een echte rondgang kunnen beleven.


Jelte van Kammen en Joost Rouwhorst

Als slok op de borrel had Henk voor de komkommertelers ook nog een verrassing in petto. Hij heeft een bevriende top-chef, Moshik Roth, namelijk een paar drankjes laten ontwikkelen op basis van komkommer en Henk heeft volgende maand een gesprek bij Starbucks of ze naast koffie ook mogelijk gezonde drankjes willen verkopen. Henk vroeg de tuinders of ze mee wilden doen, wat zorgde voor een hoop handen in de zaal.

Overigens waarschuwde Henk voor een Knorr Vie-scenario. "Je moet zo'n drankje positioneren als gezond en lekker en niet per se als groentedrankje. Bij Knorr Vie is dat mislukt omdat er niet het beloofde kwaliteitsproduct in verwerkt zat. En verkoop je troep, dan val je door de mand!"

Klik hier voor de fotoreportage

Gerelateerde artikelen → Zie meer