Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzetplus voor de Duitse levensmiddelhandel

De Duitse levensmiddelhandel kan tevreden zijn over 2011: de branche meldt een stijging van de omzet met 1,8%. Het is het tweede jaar op rij dat de omzet steeg. In 2010 lag de omzetstijging zelfs nog iets hoger, namelijk op 2,3%. De branche-omzet is in 2011 met in totaal 227,9 miljard euro gegroeid.

Tot dit resultaat komt het Duitse vakblad 'Lebensmittel Zeitung' in haar exclusieve ranglijst van Duitslands grootste levensmiddelenwinkels. De totstandkoming van de ranglijst lag in handen van het marktonderzoeksbureau TradeDimensions.

Uit de ranglijst blijkt dat 97,5% van de omzet, rond 222 miljard euro, door de top 30 van levensmiddelenwinkels werd binnengehaald. Net als in 2010 werd deze lijst aangevoerd door Edeka en eindigt hij met Feneberg op nummer 30. Edeka haalde in 2011 een omzet van 47,2 miljard euro en bleef de nummer 1 binnen de Duitse levensmiddelhandel. Ten opzichte van 2010 groeide de omzet van het bedrijf met 4,1%.

De volledige resultaten en de totale ranglijst zijn te lezen in de meest actuele uitgave van Lebensmittel Zeitung.


Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer