Bij Veldwerk uitzendbureau is MVO een belangrijke peiler in hun organisatie geworden. Volgens Jeroen Marinussen niet meer dan logisch: “De uitzendbranche draait om mensen. Het is dan ook niet meer dan normaal om veel aandacht aan hen te besteden”. Veldwerk uitzendbureau heeft onder andere een academie opgericht, die hun flexwerkers de mogelijkheid biedt om een volwaardige MBO Teeltmedewerkerdiploma te behalen. Maar ook mensen buiten hun organisatie kunnen rekenen op hun aandacht. Goede doelen en sportverenigingen in hun regio worden frequent gesponsord door hen. Het steunen van goede doelen is zowel goed voor de maatschappij als voor Veldwerk zelf, zegt Boris de Veld. “Het zorgt voor positieve publiciteit en daardoor gunnen andere onze organisatie ook meer. Dit is precies hoe men maatschappelijk verantwoord ondernemen bedoeld heeft; wie goed doet, die goed ontmoet”.
Maar maatschappelijk verantwoord ondernemen kan ook direct voordeel opleveren. Milieuvriendelijke bedrijfsauto’s hebben bijvoorbeeld fiscale voordelen. De flexwerkers van Veldwerk uitzendbureau komen op locatie van hun opdrachtgevers door middel van groene BPM vrije auto’s. “Dat scheelt niet alleen in de aanschaf- en benzinekosten, maar ook het milieu wordt tegelijkertijd ontlast”, zegt Jeroen afsluitend.
Voor meer informatie over het beleid van Veldwerk Uitzendbureau kunt u terecht op hun vernieuwde website: www.veldwerkuitzendbureau.nl