Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jeroen Marinussen van Veldwerk Uitzendbureau:

"Ook in uitzendbranche maatschappelijk verantwoord ondernemen"

Steeds meer organisaties zien het belang van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Ook in de uitzendbranche wordt MVO vaker toegepast. Bij MVO staan de drie elementen mensen, milieu en bedrijfsopbrengsten centraal. 

Bij Veldwerk uitzendbureau is MVO een belangrijke peiler in hun organisatie geworden. Volgens Jeroen Marinussen niet meer dan logisch: “De uitzendbranche draait om mensen. Het is dan ook niet meer dan normaal om veel aandacht aan hen te besteden”. Veldwerk uitzendbureau heeft onder andere een academie opgericht, die hun flexwerkers de mogelijkheid biedt om een volwaardige MBO Teeltmedewerkerdiploma te behalen. Maar ook mensen buiten hun organisatie kunnen rekenen op hun aandacht. Goede doelen en sportverenigingen in hun regio worden frequent gesponsord door hen. Het steunen van goede doelen is zowel goed voor de maatschappij als voor Veldwerk zelf, zegt Boris de Veld. “Het zorgt voor positieve publiciteit en daardoor gunnen andere onze organisatie ook meer. Dit is precies hoe men maatschappelijk verantwoord ondernemen bedoeld heeft; wie goed doet, die goed ontmoet”. 

Maar maatschappelijk verantwoord ondernemen kan ook direct voordeel opleveren. Milieuvriendelijke bedrijfsauto’s hebben bijvoorbeeld fiscale voordelen. De flexwerkers van Veldwerk uitzendbureau komen op locatie van hun opdrachtgevers door middel van groene BPM vrije auto’s. “Dat scheelt niet alleen in de aanschaf- en benzinekosten, maar ook het milieu wordt tegelijkertijd ontlast”, zegt Jeroen afsluitend.

Voor meer informatie over het beleid van Veldwerk Uitzendbureau kunt u terecht op hun vernieuwde website: www.veldwerkuitzendbureau.nl

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer