Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

41% Belgische telers gebruikt social media

41% van de Belgische land- en tuinbouwers is regelmatig actief op Social Media platformen. Facebook en YouTube zijn veruit het populairst. Dat blijkt uit online onderzoek onder ruim 300 Belgische telers, uitgevoerd door agrarisch marketing- en marktonderzoeksbureau AgriDirect in januari 2012. Het onderzoek is niet representatief voor alle Belgische land- en tuinbouwers, omdat alleen ondernemers die online actief zijn werden ondervraagd.

28,7% van de respondenten geeft te kennen dagelijks of wekelijks op één of meerdere Social Media platformen actief te zijn. Hiervan maakt 65,1% gebruik van Facebook, gevolgd door 60,3% YouTube gebruikers. Op de derde plaats is Google Plus te vinden (26,2%). Van de telers en tuinders die Social Media gebruiken, heeft 5,6% een Twitter account. Het merendeel van de land- en tuinbouwers (54,8%) geeft aan Social Media zowel zakelijk als ook privé te gebruiken.

De sociale netwerken worden voornamelijk geraadpleegd voor het volgen van algemeen agrarisch nieuws (78,4%) en nieuws over producten en machines voor de agrarische markt (67,6%). Bijna een kwart van de Belgische gebruikers geeft aan middels deze kanalen contacten te onderhouden met fabrikanten en de tussenhandel van agrarische benodigdheden en machines. 37,4% van alle respondenten is geïnteresseerd om via Social Media informatie van leveranciers te ontvangen.

Gebrek aan tijd (29,8 %) en de voordelen ervan niet te zien (29,3%), zijn de voornaamste redenen die respondenten opgeven om niet op Social Media netwerken actief te zijn.

Gezien het online karakter van dit onderzoek moeten we veronderstellen dat de deelnemers 'online georiënteerd en/of actieve agrarische ondernemers' zijn. Het onderzoek is hierdoor niet representatief voor de totale populatie.

Bron: AgriDirect
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer