Algemeen directeur Michiel van Ginkel verlaat HAK in najaar 2012
Hij haalde als eerste wapenfeit Martine Bijl terug in de reclamecampagnes van HAK (“U moet de groenten van HAK hebben”) en lanceerde de afgelopen jaren een groot aantal nieuwe producten, die mede zorgden voor een sterke groei. Inmiddels behoort HAK weer tot de meest vertrouwde merken in het levensmiddelenkanaal. Vandaag de dag koopt ruim 70% van de Nederlandse huishoudens één of meerdere HAK producten per jaar. Ook in België en Duitsland maakte het merk de afgelopen jaren een sterke groei door.
“Met een sterk team hebben we vanaf 2006 prachtige jaren beleefd. We hebben hard gewerkt en HAK teruggebracht bovenin het schap’, aldus van Ginkel. “De onderneming en het merk staan er uitstekend voor. Dit najaar is voor mij een mooi moment om het stokje over te dragen. Ik ga rustig nadenken over hetgeen ik allemaal nog zou willen doen”.
Carel van Bemmelen, president-commissaris bij de onderneming, over het vertrek: “Wij betreuren het vertrek van Michiel van Ginkel zeer, maar begrijpen dat hij toe is aan een nieuwe uitdaging. In zeven jaar tijd is HAK helemaal terug bij de consument en onder zijn leiding is de onderneming weer financieel gezond en sterk geworden. Daarvoor zijn wij hem dankbaar”.
Michiel van Ginkel zal tot 1 september 2012 bij de onderneming betrokken blijven. Over zijn opvolging zal te zijner tijd worden bericht. Tot nader orde blijft Van Ginkel zijn nevenfuncties als bestuurslid van de FNLI, de VIGEF, PROFEL en het Productschap Tuinbouw gewoon uitoefenen.