Kloosterboer start reefer containerdepot in Vlissingen
Momenteel behandelt Kloosterboer voornamelijk importcontainers. De containers worden na het leeghalen teruggebracht naar een containerdepot in Antwerpen of Rotterdam. Door de start van een inland containerdepot in Vlissingen worden de (retour)transportkosten en handlingkosten verlaagd. Voor de Zeeuwse exporteurs biedt dit als voordeel dat zij de containers niet meer in Rotterdam of Antwerpen hoeven op te halen. Op deze manier profiteren alle partijen van het nieuwe containerdepot. Er zijn inmiddels enkele testen gedaan met de lokale uienexporteurs en deze hebben merkbaar profijt van een containerdepot bij Kloosterboer. Bovendien biedt het aantrekkelijke mogelijkheden voor nieuwe ladingstromen naar Zeeland. De kosten worden t.o.v. de Rotterdamse en Antwerpse haven namelijk aanzienlijk verkleind. In dit kader wordt er nauw samengewerkt door Kloosterboer en havenbedrijf Zeeland Seaports om met de gebundelde kennis, ervaring en netwerk de juiste koers te varen.
Kloosterboer biedt bovendien een barge service aan naar de grotere zeehavens voor verder transport. Het barge transport heeft als voordeel dat de drukke wegen rondom de grote zeehavens vermeden worden. Bovendien biedt Kloosterboer hiermee een CO2 reducerende transportmogelijkheid aan. Inmiddels zijn er reeds gesprekken met andere containerrederijen gestart om ook hun containers in Vlissingen te (her)positioneren voor export. Op korte termijn verwacht men hier tevens een positief resultaat te boeken.
Naast de afvaart van conventionele lijndiensten op Rusland en West-Afrika zet Kloosterboer middels deze innovatieve gedachte de Vlissingse haven op de kaart voor verdere ontwikkelingen in de containerisatie. Op deze manier biedt Kloosterboer een unieke totaaloplossing voor zowel importeurs als exporteurs.