Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Onderzoek Intomart GfK en Food for Food:

"Consument weet heel goed wat gezond is"

Heeft de consument voldoende informatie over gezonde en ongezonde producten bij het boodschappen doen? Twee derde van de consumenten vindt het (helemaal) niet moeilijk om te zien wat gezonde en ongezonde producten zijn. Dat blijkt uit de Foodmonitor van Intomart GfK en Food for Food. Ruim de helft van de Nederlanders is te dik. Dat zegt niet alleen het RIVM, maar dat zeggen de Nederlanders ook over zichzelf (zie Foodmonitor van 7 februari). Om overgewicht terug te dringen zijn er initiatieven om de consument meer te laten bewegen, maar met name ook om consumenten beter te informeren. Dit varieert van het plaatsen van logo’s als ‘Ik Kies Bewust’ op gezonde (of gezondere) producten tot applicaties voor op de smartphone. Maar is die consument inderdaad zo onwetend? We vroegen het hun zelf.

Klik hier voor het volledige artikel en onderzoek

Bron: Foodforfood
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer