Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"ING: "Daling catering- en kantine-omzet in 2012"

Cateraars en kantinehouders hebben - met een omzetgroei van iets minder dan 1% - een karig jaar achter de rug. De veelbelovende omzetgroei in het eerste half jaar maakte in de tweede helft van 2011 plaats voor krimp. Het vertrouwen van consumenten is op een laag niveau en zorgt ervoor dat mensen minder besteden, ook in kantines en -cateringbedrijven. Dit zal eveneens in 2012 het beeld bepalen, waardoor de omzet naar verwachting met 1% afneemt. Doordat kosten onvoldoende aan de klant doorberekend kunnen worden , kan bovendien de margedruk vergroot worden. Dat stelt het ING Economisch Bureau in een publicatie over de facilitaire dienstverlening.

In periodes, waarin consumenten blaken van vertrouwen zoals in 2007, gaat het ook de kantines en cateringbedrijven voor de wind. Als het consumentenvertrouwen daalt, heeft dit juist een drukkend effect op de kantine- en cateringbranche. Mensen nemen dan vaker eten mee van huis of kopen onderweg bij de supermarkt een broodje. Doordat de bestedingen naar verwachting laag blijven, heeft de branche het niet gemakkelijk.

Bron: ING


Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer