Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Frankrijk: Vaker ‘lokaal product’

De Franse voorkeur voor lokaal (binnen een straal van 100 km) geproduceerde producten lijkt toe te nemen. Volgens onderzoek zou 53% van de Franse consumenten ontvankelijk zijn voor de herkomst van een product en één op de twee zou regelmatig lokaal geproduceerde producten kopen. Consumenten met hogere inkomens, senioren en vrouwen kopen eerder ‘lokaal geproduceerd’. Argumenten als smaak, voedselveiligheid, werkverschaffing, ‘eigen regio’, behoud van regionale gastronomie en behoud van milieu worden aangevoerd. De hogere prijs - 66% vindt deze producten duurder - blijft echter een handicap. 57% vindt dat de voorlichting over deze producten niet voldoende is en dat deze ronduit slecht is in de horecasector. Volgens de consumenten zouden franchiseketens het minste aandacht hebben voor het promoten van lokaal geproduceerde producten.

Bron: Berichten Buitenland
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer