Enza Zaden inside
De creatieve productconcepten waren herkenbaar op de beurs aan het logo ‘Enza Zaden inside’. Dit zijn een reeks verwerkte producten met als hoofdingrediënt groentenrassen van het bedrijf, met name van de tomatenrassen Campari en Sunstream en paprikaras Maranello. Denk hierbij aan de Oostenrijkse tomatenschnapps en -azijn, de Nederlandse chutney, jam, mosterd en dressing op basis van paprika, de Japanse tomatensap en de Deense tomatenketchup, -pesto en -soep. Deze concepten vielen erg in de smaak en zetten aan tot interessante discussies.Ook besteedde Enza Zaden aandacht aan creatieve verpakkingsconcepten voor de retail, zoals het kartonnen bakje waarin twee komkommers van het ras Kurios aantrekkelijk worden verpakt. Of de zogenoemde nationale mix met drie paprika’s in een flowpack in de kleuren van een nationale vlag.
Markt vraagt om kwaliteit en flexibiliteit
Natuurlijk heeft Enza Zaden de bezoekers van de Fruit Logistica ook verder kennis laten maken met verschillende nieuwe rassen. Vanuit de markt is er veel vraag naar kwaliteit en flexibiliteit, waar de rassen van veredelingsbedrijven goed op moeten aansluiten. Enza Zaden presenteerde op de beurs daarom haar nieuwe gele blokpaprika met een aantrekkelijke vruchtvorm, een prachtige kleur en een goede zomerkwaliteit. Opvallend was ook de grote interesse voor de kleine vleestomaat Kanavaro, die de bezoekers waardeerden om zijn hoge kwaliteit en goede presentatie dankzij de diep rode kleur en de stevige vrucht. Daarnaast scoorde de mini-pruimtomaat Ardiles bij de bezoekers vanwege zijn smaak en aantrekkelijke uiterlijke kenmerken.Tot slot was de kwaliteit van het Eazyleaf-slaconcept overduidelijk zichtbaar op de beurs. Over het algemeen zakt bevroren sla na ontdooien volledig in elkaar. De Eazyleaf-slarassen, die bevroren op de beurs binnenkwamen, presenteerden zich ook na het ontdooien alsof ze nooit bevroren waren geweest.