Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Column Hans Janssen (LBP)

Hartelijk dank, lieve vrienden…

Het is altijd weer een aangenaam feest om onderdeel te mogen uitmaken van het grote contingent Nederlandse aanwezigen tijdens de Fruitlogistica in Berlijn.
Al enkele jaren hebben wij onze vaste stek op het beursterrein en maken we op een uiterst plezierige wijze gebruik van de diensten van agfreizen.nl . Een van de weinige Airlines die, in ons geval althans, het schema respecteren en op tijd van Rotterdam en Berlijn vertrokken.



Ook HBAG spant zich altijd op een gedegen wijze in voor alle Nederlandse deelnemers, met de stands – de hotels – de busconnecties enz. Ook alle respect daarvoor.

Onderdeel uitmaken van de Nederlandse ‘familie’ in Berlijn betekent niet automatisch dat we als één kunnen opereren.

Waar in het verleden nog wel eens met respect naar belangen van anderen werd gekeken, waar ook wel eens 2 x werd nagedacht alvorens bedrijven werden benaderd voor werkzaamheden, die inmiddels al door de buren werden uitgevoerd, lijkt dat respect onder de landgenoten inmiddels volledig verdwenen.
Zo stijgt het water enkelen van ons kennelijk zodanig tot over de lippen dat het blijkbaar al lang niet meer belangrijk is wat anderen aan het doen zijn en altijd hebben gedaan.

Aanbieders wereldwijd van producten roepen voortdurend de hulp in van Nederlandse aanbieders van logistieke diensten. Diensten waar ons land in de wereld haar reputatie van transito land aan te danken heeft. Daar dus ook waar wij ons als land onderscheiden van andere landen en waarin we dus onze expertise aan de wereld kunnen tonen.

Afnemers van deze diensten, huizen in Europa, voornamelijk buiten Nederland, maar vooral Overzee. Deze klanten verlangen een steeds uitgebreider palet aan diensten van de logistieke dienstverleners, maar men weigert steeds meer om voor die uitbreidingen ook een adequate vergoeding te betalen.

Dan blijken er dus altijd maar weer bedrijven te zijn, die ongeacht de gangbare prijzen, met het water aan de lippen en geen enkel besef van wat ze aan het doen zijn, prijzen aanbieden die op geen enkele wijze de werkzaamheden rechtvaardigen.
Met als enig doel het werk binnen te slepen om op korte termijn de volume doorvoer in hun loodsen te realiseren. Zonder zich te realiseren, dat het hen op termijn de kop zal gaan kosten, de markt verziekt wordt en dat de klant binnen zeer afzienbare tijd toch wel weer een deurtje verder zal gaan… De historie heeft dit al zoveel keren aangetoond.

Maar ondertussen zitten de landgenoten uit dat selecte gezelschap Nederlandse beursbezoekers met de ‘gebakken peren.’ Wat ooit van een kwartje een dubbeltje is geworden, zal nooit meer een kwartje zijn…….. hartelijk dank voor het aangenaam verpozen in Berlijn en veel succes met Uw ondergang.

LBP Rotterdam BV
Hans Janssen

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer