Parallel aan de Fruit Logistica werd voor de vijfde keer de Freshconex gehouden voor de bewerkte agf. Deze trok 80 exposanten uit 15 landen. De Fruit Logistica startte in 1993 met een oppervlakte van 4.000 m2 en 100 exposanten. Inmiddels telt de beursoppervlakte 112.000 m2. Volgens Dr. Christian Göke is het geheim achter het beurssucces dat vanaf het allereerste begin kwaliteit altijd boven kwantiteit heeft gestaan.

De Fruit Logistica Innovation Award werd gewonnen door Syngenta met de zoete en zaadloze paprika Angello, die zowel in Spanje, Nederland als Italië wordt geteeld. Nederland was vanouds weer goed vertegenwoordigd bij de Innovation Award, want Rijk Zwaan pakte de tweede plaats met het social salad network Lovemysalad.com en BUD Holland werd derde met de Achacha-vrucht.

Uit de drukte in de 'Nederlandse hallen' 1.2 en 3.2 bleek maar weer eens de importantie van de Hollandse AGF-handel. Verder viel op dat steeds meer Nederlandse tuinbouwtoeleveranciers de beurs als exposant of bezoeker weten te vinden. Het aantal Nederlandse importeurs in de buitenlandse hallen neemt daarentegen af. Traditioneel was de donderdag weer de drukste dag. Ook de Holland Fresh Group Party, voor het eerst gehouden in Hotel Ellington, werd goed bezocht.
Wij hebben voor fotoreportages gemaakt van:
- de Nederlandse standhouders en bezoekers deel 1 en deel 2
- de Belgische standhouders
- de Holland Fresh Group Party