Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Waarom datakwaliteit zo enorm belangrijk is én blijft"

Onlangs gaf GS1 sector manager Marco van der Lee samen met Casper Meijer van Albert Heijn en Richard den Hollander van PepsiCo een interview over het belang van datakwaliteit aan vakblad Foodpersonality. Het gaat steeds beter maar nog lang niet goed genoeg.



Zoals bekend is het verbeteren van datakwaliteit een van de speerpunten van GS1 Nederland. Grofweg komt het er op neer dat het foutloos vastleggen van artikelgegevens kosten bespaart en de efficiency verhoogt. Daar komt nog eens bij dat consumenten steeds vaker op zoek zijn naar productinformatie die makkelijker beschikbaar wordt als deze reeds correct is vastgelegd. Goede datakwaliteit draagt ook bij in de strijd tegen nee-verkoop. Zie daar in een notendop de gevoeligheden en winstpunten die er met foutloze datakwaliteit te behalen zijn.

Alles bij elkaar zijn er dus voldoende redenen voor retailers en leveranciers om productgegevens foutloos vast te leggen en uit te wisselen. Maar dat is –helaas- nog steeds makkelijker gezegd dan gedaan. Zo blijkt ook weer uit een artikel over dit onderwerp in vakblad Foodpersonality. De heren van GS1 Nederland, Pepsico en Albert Heijn bespraken de voetangels, die rond het thema 'datakwaliteit' bestaan. En wat er aan te doen valt.

Klik hier voor het volledige artikel van GS1

Bron: GS1
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer