Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
streekproducten op Food Plaza

Volop aandacht voor MVO tijdens horecavakbeurs BBB

De 58e editie van de BBB, dé horecavakbeurs voor Zuid-Nederland van 30 januari t/m 2 februari 2012 in MECC Maastricht, heeft zojuist haar deuren gesloten. Tijdens de vier beursdagen hebben in totaal 10.936 unieke horecaprofessionals de BBB bezocht. Maar liefst tachtig procent van de bezoekers was afkomstig uit de provincies Limburg, Noord-Brabant en Zeeland. Ruim drie kwart van hen was beslissingsbevoegd. Uit deze gegevens blijkt dat de nieuwe positionering goed is ontvangen.

BBB: dé horecavakbeurs voor Zuid-Nederland.

Sinds de recente nauwe samenwerking met ’s lands grootste horecavakbeurs Horecava, is de BBB meer dan ooit op de provincies Limburg, Noord-Brabant en Zeeland gericht, wat een potentieel is van 11.300 horecabedrijven. Hierdoor waren niet alleen de beursbezoekers met name uit deze provincies afkomstig, ook de exposanten hadden zich met hun afzetmarkt speciaal op deze regio gericht.

Opvallend was de terugkeer van diverse nationale A-merken, waaronder Eijsink Afrekensystemen, A Brand New Day en Diversy. Dit, alsmede het feit dat op de BBB alle facetten voor een succesvolle bedrijfsvoering aanwezig waren, zorgen ervoor dat horeca-ondernemers en leidinggevende/beslissingsbevoegde horeca-professionals uit de segmenten restaurant, café/bar/discotheek, hotel en fastservice hun weg naar de BBB wisten te vinden.

De European Fine Food Fair (EFFF), vakbeurs voor gepassioneerde gastronomen, vond tot vorig jaar gelijktijdig met de eerste drie dagen van de BBB plaats. MECC Maastricht is voornemens om, weliswaar onder een andere naam, in oktober 2012 een nieuwe beurs te organiseren voor de top van de gastronomie.

Food Plaza

Ook het Food Plaza was nieuw op de BBB. Op dit in stijl neergezette plein presenteerden aanbieders van streekproducten hun specialiteiten. Op het bijbehorende terras was het goed vertoeven. Er werd volop van de streekproducten genoten. Hofleverancier Carl Siegert, DeJong Cheese, Gijs, Livar, Henri, GIJS StreekSelecties en Bettinehoeve Geitenkaas verrasten hier de smaakpapillen van de bezoeker.

Volop aandacht voor MVO

Niet louter vanwege de sympathie van de BBB-organisatie voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO), maar zeker ook vanwege de relevantie voor beursbezoekers, was er dit jaar volop aandacht voor dit thema. Zo organiseerde duurzaam initiatief Fill the Cup een sessie in het BBB Theater en presenteerde het zich gedurende alle beursdagen in de hoofdentree van MECC Maastricht. Ook de Voedselbank presenteerde zich met een stand met ‘duurzame voornemens omzetten in maatschappelijk verantwoorde daden’ als doelstelling.
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer