Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Stijging voor Sainsbury's

Daling marktaandeel Tesco

Het marktaandeel van supermarktketen Tesco is voor het eerst in zeven jaar tot onder de 30 procent gedaald. Asda, Aldi, Lidl en diepvriesketen Iceland zijn de snelste stijgers. Dat blijkt uit cijfers van Kantar WorldPanel over de twaalf weken tot 12 januari. In dezelfde periode vorig jaar had Tesco nog een marktaandeel van 30,5 procent. Nu is dat nog maar 29,9 procent. Dit nieuws volgt kort op de eerste winstwaarschuwing van Tesco sinds mensenheugenis en voert de druk op de nieuwe topman Philip Clarke verder op. De stevige prijsverlagingen van Tesco in de aanloop naar Kerstmis in de concurrentieslag met Asda, Sainsbury's en Morrisons droeg sterk bij aan het gedaalde marktaandeel.

Concurrent Sainsbury's noteerde op zijn beurt het hoogste marktaandeel sinds 2003. Het bedrijf heeft 16,7 procent van de markt in handen. Asda blijft echter de nummer twee. De Walmartdochter zag het marktaandeel toenemen van 16,9 naar 17,5 procent. Dit cijfer is wat geflatteerd door de ombouw van Netto-supermarkten. Aldi zag het aandeel stijgen van 3,1 naar 3,5 procent, terwijl Lidl een toename van 2,4 naar 2,5 procent liet noteren. Diepvriesketen Iceland steeg van 1,9 naar 2,1 procent.

Bron: Distrifood
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer