Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Teler en retailer; qua naam bijna synoniemen, maar in de tuinbouwpraktijk ver uit elkaar opererend. Toch is een goede relatie tussen producent en supermarkt van essentieel belang voor een goede prijsvorming, maar vooral ook een marktgerichte samenwerking. Daarom organiseren LTO Groeiservice en Syntens Innovatiecentrum voor telers en telersgroepen de Masterclass Retail. Deze bijeenkomsten zijn een ideale mogelijkheid voor telers om te bouwen aan de relatie met de retail en de groothandel.
Dit jaar staan drie Masterclasses op het programma: voor groentetelers (eerste bijeenkomst was op 19 januari), potplantentelers (start 1 februari) en snijbloementelers (start 22 februari). Retailspecialisten geven de deelnemer inzicht in hoe retailbedrijven en groothandelsbedrijven werken en hoe zij met hen in contact kunnen komen. Samenwerken betekent investeren om een goede relatie op te bouwen om beter in te spelen op de wensen van de consument en om later wellicht ‘new business’ te kunnen genereren.
Tijdens de vierdaagse Masterclass wordt aandacht besteed aan de grote retailers en groothandelsbedrijven in Nederland en het buitenland. Hoe werken zij en wat houdt hen bezig? De nadruk ligt vooral ook op actief handelen: Wat zijn handige technieken voor het samenwerken met retailers en groothandel? Hoe ontwikkel ik mijn verkoopvaardigheden? Hoe verbeter ik mijn netwerk?
Daarnaast gaan deelnemers in de laatste bijeenkomst aan tafel met een category manager van een bekende retail- of groothandelsorganisatie. Deze category managers zijn werkzaam bij bekende Nederlandse supermarktketens als: Albert Heijn, Nettorama, Jumbo en Deen.
De vierdaagse Masterclass staat onder leiding van de supermarktdeskundigen Alewijn Verboon en Leon Schoofs.