Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
horecavakbeurs voor Zuid-Nederland: 30-1 t/m 2-2

‘Fill the Cup’ volop onder de aandacht op de BBB

Duurzaam initiatief ‘Fill the Cup’, in samenwerking met het World Food Programme van de Verenigde Naties, krijgt dit jaar speciale aandacht op de BBB, dé horecavakbeurs voor Zuid-Nederland, welke van 30 januari t/m 2 februari 2012 plaatsvindt in MECC Maastricht. De beursorganisatie hoopt zo restaurateurs te enthousiasmeren voor dit meer dan goede initiatief. Fill the Cup is een organisatie, die zich inzet voor schoolmaaltijden voor kinderen in de Derde Wereld. Niet louter vanwege de sympathie van de BBBorganisatie voor Fill the Cup, maar zeker ook vanwege de relevantie voor beursbezoekers, is er dit jaar volop aandacht voor het initiatief. MVO is immers niet alleen een breed thema met vele disciplines, het is ook een thema waar op wordt gelet, met name ook door de consument.

Door per uitgeserveerde maaltijd 20 cent extra in rekening te brengen aan haar gasten, helpt een bij Fill the Cup aangesloten restaurant kinderen in Derde Wereld landen aan een voedzame maaltijd. Niet alleen krijgt elk kind zo goede voeding, ook draagt het initiatief bij aan onderwijs, verzorging én biedt het indirect een betere toekomst voor de kinderen. “Natuurlijk juichen wij dergelijke initiatieven enorm toe”, zegt Joke van der Wijngaart, beursmanager Food Beurzen van MECC Maastricht. “Vandaar ook dat wij hen als BBB organisatie faciliteren en ze volop onder de aandacht brengen tijdens de BBB”. Fill the Cup organiseert een sessie in het BBB Theater op de eerste beursdag. Tevens presenteren zij zich alle beursdagen in de hoofdentree. Van der Wijngaart: “Zo hopen wij restaurateurs te enthousiasmeren om zich met hun etablissement bij Fill the Cup aan te sluiten. Niet alleen steunen zij zo het goede doel, ook voegt hij een extra ingrediënt toe aan de presentatie van hun eigen naam of merk. Het spreekwoordelijke mes snijdt dan ook aan twee kanten!”. Sessie in BBB Theater: Tijdens deze inspirerende sessie legt Fill the Cup samen met haar partners en ambassadeurs uit hoe ze hun doelstellingen willen bereiken.

Ook vertellen ze hoe de horeca op eenvoudige wijze een mooi nalatenschap kan creëren voor honger in de wereld. Dit alles in het kader van ‘wij een maaltijd, zij een maaltijd’ BBB Horecavakbeurs BBB richt zich op de zelfstandige horeca-ondernemer of leidinggevende en beslissingsbevoegde horeca-professional uit de segmenten restaurant, café/bar/discotheek, hotel en fastservice. Het exposantenaanbod bestaat uit toeleveranciers aan de vier genoemde sectoren, die hun afzetmarkt in Limburg, Noord-Brabant en Zeeland hebben. Zowel nationale A-merken als de
locale leveranciers behoren hiertoe. Alle facetten voor een succesvolle bedrijfsvoering zijn er aanwezig. Tevens kunnen de beursbezoekers er kennis opdoen en contacten leggen.

Kijk voor meer informatie over Fill the Cup op www.jointhecup.org
Meer informatie over de BBB is te vinden op www.bbbmaastricht.nl
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer