Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verlies containervaartlijnen door verminderde vraag

Containervaartlijnen, die al grote verliezen lijden als gevolg van scheepsoverschot, zullen nog meer verlies lijden door een vermindering van de vraag. Volgens cijfers van Container Trades Statistics (CTS) blijkt dat de handel tussen Azië en Europa verminderde met 5,33% tussen november 2011 en november 2010.



De Europese containerimport verminderde met 3,75% in vergelijking met november 2010. Cargo via de lucht is verminderd met 4,8% in vergelijking met vorig jaar. Luchtcargo vermindert door besparing op hoge kosten. De scheepvaartcargo groeide tot oktober met 3 à 4 % aangezien de scheepvaartlijn tussen Azië en Europa de belangrijkste is. Vanaf oktober verminderde de Europese import vanuit Azië met 6%, volgens CTS. Het scheepsoverschot heeft een vermindering van 4 punten in de prijsindex sinds 2009 tot gevolg.
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer