
Maandag sprak Rob Baan, directeur van Koppert Cress, op de stand over innoveren. Dagelijks wordt een VIP Lunch bereid door een vooraanstaande kok en is er een innovatieborrel. Tijdens de Horecava vindt ook De Food Innovation Battle 2012 plaats. Dit is een aanmoedigingsprijs voor innovatieve en eigenzinnige koks, die nog in opleiding zijn en de signature dish van een sterrenchef op vernieuwende wijze weten te innoveren. Tijdens deze wedstrijd wordt vanzelfsprekend gekookt met de producten van de deelnemende bedrijven.
Koppert Cress
Rob Baan, directeur van Koppert Cress, weet wat innoveren is. Onlangs mocht hij met topkok Rudolph van Veen de AGF-innovatieprijs in ontvangst nemen voor 24Kitchen. Koppert Cress is altijd op zoek naar innovatie voor de gastronomie. Innovatie in producten: opvallende smaken en vormen, alles in de hoogste kwaliteit. Steeds weer weten ze iedereen te verrassen met hun ‘miniatuurwereld’ van smaak, geur en kleur.
Eric Miete van Koppert Cress toont een nieuwe mix bestaande uit Red Mustard, Kikuna, Scarlet en Persinet.
Freshweb.nl
Freshweb.nl was de eerste 'digitale groenteboer' van Nederland. Inmiddels heeft het bedrijf vestigingen in heel Nederland en heeft in de loop van de jaren het assortiment sterk uitgebreid met bijzondere producten. Ook op het gebied van software werden diverse noviteiten gepresenteerd. Directeur Jasper van Roon werd daarvoor beloond met de nominatie voor de prestigieuze Columbus Trofee. Binnenkort brengt Freshweb.nl de laatste innovatie naar buiten: HTML-5 App. "Daarmee blijven bestellingen ook offline behouden, zodat men na een bezoek aan de koelcel, de producten gewoon kan bestellen."
Jasper van Roon toont de HTML-5 App
Dutch Specials
Dutch Specials behaalde onlangs de AGF Innovatieprijs in de categorie concepten. Elke teler die tot het collectie concept behoort, heeft een bijzonder product en een bijzonder verhaal over de herkomst, de smaak en de groei. Met de producten van Dutch Specials kunnen de food professionals zich onderscheiden.
Rene Dissen (Koppert Cress), Marja Vijverberg (SweetPoint) en Johan Zwinkels (Courgette Fleurs)
The Greenery
The Greenery staat voor samen succesvol zijn in groente en fruit, maar dan alleen verse, kwalitatieve producten leveren. Het bedrijf biedt een breed scala aan diensten aan om het de klanten mogelijk te maken consumenten iedere dag opnieuw te verrassen met natuurlijke, gezonde en innovatieve producten.

Pieterjan Droogendijk (kasgroenten), Daan Hendrickx (exotics en specialties) en Brent de Haan (zachtfruit)vertegenwoordigen The Greenery
Het concept verdwijnt niet na de Horecava maar blijft een actief platform waar de chefs van vandaag en morgen zich kunnen blijven ontwikkelen en informatie te vinden is over interessante innovaties voor de Horeca. Bezoek Food Innovation 3.0 vandaag nog op de Horecava, stand 03.330 of bezoek: www.fi3.nl