Tholen - Giel Hermans, bekend van de Mielies suikermais, zal ook aanwezig zijn op de Floriade 2012. "Het Huis van de Smaak moet goed gevuld zijn en suikermais mag niet ontbreken bij de groenten van de toekomst", geeft hij lachend aan. "Daarnaast is het Huis van de Smaak gericht op ouders met kinderen en dat is precies onze doelgroep. Dit wordt een geweldige en gigantische uitdaging."Hermans geeft aan dat de suikermaispresentatie tijdens de Floriade een generieke promotiecampagne wordt. Het gaat nu even niet alleen om Hermans Suikermais, maar suikermais in het algemeen. Ik vind het vooral belangrijk dat mensen dit product meer gaan consumeren. "In Amerika wordt het erg veel gegeten. Daar is de gemiddelde consumptie 10 kg per persoon. In Nederland is dat 160 gram. Toch zien we hier in de afgelopen jaren een duidelijke stijging in, dus we zijn op de goede weg. Ook als bedrijf hebben wij een royale groei meegemaakt."

Volgens Giel zit het niet in onze genen om suikermais te eten. "We vinden het belangrijk dat kinderen aan de mais gaan. Dan heb je kans dat de volgende generatie dit product wel 'normaal' vindt. Het probleem nu is de ouders. Die kopen niet snel mais voor hun kids, omdat ze er geen raad mee weten. Op de Floriade gaan we onze doelgroep drie maanden lang kennis laten maken met de veelzijdigheid van mais. Dit door middel van o.a. proeverijen. Als ze er hier van hebben genoten, wil men het thuis ook vast nog eens proberen. En dat is de bedoeling."

De stand van Hermans wordt een echte 'maisstand'. "Deze zal helemaal gericht zijn op kids in combinatie met spelen en sport. We zijn nog volop bezig met het ontwikkelen van een speciaal kinderproduct en hoe we dit gaan presenteren. De Floriade gebruiken we als springplank voor onze marketingactiviteiten."