
Rudolph van Veen en Rob Baan na het ontvangen van de prijs
Klik hier voor de fotoreportage van het AGF Debat
24Kitchen
De winnaars van de drie categorieën Concepten, Kits Marketing en Multimedia waren al bekend. Dit waren respectievelijk Dutch Specials, Kokkerelli en 24Kitchen. Een grote overeenkomst van de winnaars is dat ze allen de gezondheid van de consument op het oog hebben. De uiteindelijke winnaar van de AGF Innovatieprijs is 24Kitchen. "Omdat ze op vernieuwende wijze 24 uur per dag creatief en gezond bezig zijn met groenten en fruit." Rob Baan en Rudolph van Veen waren naar eigen zeggen 'apetrots' op deze overwinning. "We brengen met 24Kitchen het koken op de plaats waar het hoort", zei Rudolph. "24Kitchen is momenteel al actief in 4 landen en in 2012 komen er nog 10 landen bij." Rob vroeg de tuinbouw om hen te steunen bij dit initiatief. "Het moet wel commercieel draaien en daarvoor hebben we jullie nodig."
Aansprekende gezichten zoals meester-koks Rudolph van Veen en Angélique Schmeinck laten zien wat groenten en fruit met je doet en wat je er zelf mee kunt doen! 24Kitchen is het eerste Nederlandse foodlifestyle platform dat een community creëert waar voedselveiligheid hoog in het vaandel staat. 24Kitchen toont veel nieuwe kookprogramma’s zoals De makkelijke maaltijd, The Taste of Cooking, Slim Cooking, Grenzeloos Koken en The Tast of Life Travel. Naast kookprogramma’s biedt 24Kitchen kookworkshops, masterclasses, een digitale database vol foodcontent en een interactief webplatform.
24Kitchen had aan Kokkerelli & the Kids University for Cooking en Dutch Specials geduchte concurrenten. Cees den Hollander roemde Kokkerelli &The Kids University for Cooking vanwege de wijze waarop Kokkerelli kinderen betrekt bij het kiezen en koken van groenten en fruit, waarna ze het ook nog zelf mogen opeten. “Op deze manier brengt Kokkerelli kinderen al op jonge leeftijd liefde bij voor de smaakvolle en gezonde producten van moeder natuur. Hier is sprake van een unieke marktbewerking in combinatie met maatschappelijk verantwoord ondernemen waarbij kinderen bewust worden gemaakt van gezonde voeding, ze in contact worden gebracht met producten en producenten en daarbij kinderen leren dat het klaarmaken van deze producten leuk en sociaal kan zijn. En dat op een manier die nationaal en internationaal in gang wordt gezet.” Eveneens lovende woorden voor Dutch Specials. “De wijze waarop dit telerscollectief hun producten in de spotlights hebben gezet is lovenswaardig en een uitstekend voorbeeld van goede marktgerichte samenwerking”, aldus Den Hollander.