Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
De Zwitserse internetsupermarkt LeShop.ch behaalde in 2011 een omzet van 150 miljoen Zwitserse franken. Dat is één miljoen minder dan vorig jaar. Maar ondanks dat heeft het bedrijf toch winst geboekt.
LeShop.ch behaalt winst ondanks dalende omzet
LeShop.ch heeft in 2011 39.000 ton levensmiddelen aan meer dan 106.000 huishoudens geleverd. De behaalde omzet van 150 miljoen Zwitserse frank ligt één miljoen Zwitserse frank lager dan de omzet van 2010. In het eerste halfjaar van 2011 groeide de omzet nog met 7%, maar in het tweede halfjaar maakten de zwakke euro, de druk op de prijzen en het lage consumentenvertrouwen het de internetsupermarkt moeilijk. Maar ondanks de dalende omzet boekte LeShop.ch toch winst en voor de komende jaren wordt er op een stijgende omzet gerekend.
LeShop.ch heeft een fase van sterke groei achter zich: In 2005 werd er pas voor 47 miljoen Zwitserse frank aan levensmiddelen verkocht. Ook het aantal bestellingen via smartphones en tablets neemt toe. Inmiddels vindt elke negende bestelling mobiel plaats. De gemiddelde bestelwaarde ligt op 235 Zwitserse frank.