Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Supermarktomzet stijgt met 2,6 procent

Supermarkten hebben in 2011 hun omzet met 2,6 procent zien toenemen, blijkt uit de supermarktengetallen van Gfk. In totaal realiseerde de supermarktbranche vorig jaar 32,3 miljard euro.

In de kerstweek was een omzetpiek te zien van 834 miljoen euro. De hoge omzet werd mede veroorzaakt door het lage consumentenvertrouwen, waardoor veel huishoudens hun Kerst thuis vierden. In december lag het aantal supermarktbezoeken 7,5 procent hoger dan in december een jaar eerder, maar de omzet per kassabon daalde met 5,5 procent tot 23,89 euro.

Steeds meer consumenten doen op zondag boodschappen. In 2011 ging vier op de tien huishoudens op een zondag naar de supermarkt. Zij deden dit gemiddeld vijf keer. De zondag is vooral populair als boodschappendag bij jonge alleenstaanden, tweeverdieners en huishoudens in de drie grote steden, blijkt uit de cijfers.

bron: RetailNews
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer