Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Arend-Sosef introduceert nieuwe huisstijl

De nieuwe combinatie Arend-Sosef heeft vandaag de nieuwe huisstijl gepresenteerd. De samenbundeling van Van der Arend en Nic.Sosef zal de komende periode in alle bedrijfsuitingen worden doorgevoerd. "De huisstijl laat zien wie we als bedrijf zijn en wat de reden was om samen te gaan: toekomstgericht", gaven de twee directeuren Ron van der Arend en Bart Sosef als toelichting mee aan de medewerkers die het nieuwe logo als eerste zagen.

De bundeling van de twee gerenommeerde tuinbouwtoeleveranciers kwam voor velen als een verrassing, maar vrij snel overheerste de realiteit in de reacties. Om mee te kunnen met de expansie van de internationale tuinbouw, is een krachtige organisatie gewenst, meldden Ron van der Arend en Bart Sosef al tijdens de aankondiging van de fusie. Die vindt plaats op voet van gelijkwaardigheid. De twee bedrijven bleken uitmuntende huwelijkspartners. Het producten- en dienstenpakket sluit goed bij elkaar aan. De geografische marktgebieden zijn deels overlappend, maar ook aanvullend. Als familiebedrijven delen de twee partners ook min of meer dezelfde cultuur.



Functionele symboliek

Het nieuwe logo is functioneel vormgegeven als symbool van de nieuwe zakelijkheid in de tuinbouw. De kleur blauw refereert aan het nuchtere karakter. De vierkante vormgeving staat voor de moderne, vernieuwende aanpak. In Nederland profileert Arend-Sosef zich in combinatie met het logo met het nieuwe thema 'Compleet onder Glas'. In het buitenland met ‘Complete in Horticulture’. In de nieuwe organisatie kan het bedrijf afnemers wereldwijd een totaalpakket aan producten en diensten bieden. Met ingang van april moet de bundeling ook fysiek een feit zijn. Van der Arend verlaat dan Poeldijk en neemt zijn intrek in hoofdvestiging Honselersdijk. Tegenover het bestaande Techniekgebouw van Arend-Sosef is extra bedrijfsruimte beschikbaar om de exportorganisatie te concentreren. De vestigingen in Aalsmeer, Emmen, Velden en Zwaag blijven bestaan.

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer