Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rob Baan en Willem Baljeu:

Communicatie is het toverwoord in tijden van crisis

Communicatie werkt, ook in de tuinbouw. In tijden van crisis, zoals eerder dit jaar het geval was met de EHEC-bacterie, is communicatie zelfs noodzakelijk om het hoofd boven water te houden. Dat is de uitkomst van het vraaggesprek met Rob Baan (Koppert Cress) en Willem Baljeu (vz Groenten en Fruit bureau) dat plaats had op het podium van het House of Technology & Innovation.



Volgens Rob Baan moet de communicatie in tijden van crisis gericht zijn aan de consument en niet aan de tussenliggende schakels in de keten. “De consument bepaalt immers of hij het product gaat kopen of niet”. Naast communicatie speelt ook marketing een belangrijke rol. Om een crisis door te komen is het belangrijk een sterk merk te hebben. Daarom heeft het Groenten en Fruit bureau het .NL logo gemaakt. Wanneer telers aan bepaalde kwaliteitseisen voldoen, mogen zij dit logo op hun producten gebruiken. Gebruik van dit logo betekent voor de consument dat deze er zeker van kan zijn dat hij goede, veilige en lekkere producten koopt. “Een sterk Hollands merk als het .NL logo zorgt voor een stevige plek in de markt en zal schade tijdens een crisis beperken” aldus Willem Baljeu.

Publicatiedatum: