Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groentehapjes als alternatief voor vette hap bij Texaco

Vrachtwagenchauffeurs kunnen ook voor een gezonde hap terecht bij de tankstations van Texaco. Dit jaar begon Texaco een samenwerking met groentekok Frank Fol onder de naam GO 'The fresh way'. Als culinaire trendsetter weet hij als niemand hoe met smaak mensen te overtuigen voor een gezonde levensstijl.

"Een van de speerpunten in het nieuwe shopconcept GO 'The fresh way' van Texaco is de focus op gezonde producten zoals fruit, verse broodjes en verse salades," zegt Jorg Verweij, Category Manager bij Texaco. " We zijn een daarom een interessante samenwerking aangegaan met de bekende Belgische 'Groentekok' Frank Fol. Hij ontwikkelt voor ons verschillende gezonde voedingsconcepten. Zijn producten passen prima bij ons nieuwe shopconcept."



De manager van Texaco Groot Bijgaarden Zuid in België laat weten dat sinds eind maart groentehapjes in zijn winkel liggen. “GO 'The fresh way' sluit perfect aan bij de trend in de samenleving. Hier in België slaan ze ons rond de oren met kookprogramma's die op die trend inspelen. Elk initiatief in die richting is een succes.” Op de vraag of hij in de toekomst open staat voor meer van deze initiatieven, antwoordt hij: “Dat is niet uitgesloten. We beschikken over promotiemateriaal die mensen moet aantrekken en producten zichtbaar maakt aan klanten. Ons fruit-assortiment wordt steeds meer uitgebreid.”

GO 'The fresh way' bestaat uit producten zoals pasta’s, salades en snacks. Verweij merkt op dat gezondere producten steeds belangrijker worden op tankstations "Denk hierbij bijvoorbeeld aan de toegenomen mogelijkheden om vers belegde broodjes onderweg te halen. Hierin passen ook de verse salades van De Groentekok die een gezond alternatief zijn voor de consument." De Belgische Texaco-manager beaamt dit. “Mensen kiezen steeds meer voor een gezonde snack als alternatief voor de vette hap. Daarom staan we altijd open voor dit soort acties. Ik denk niet dat men groente-moe wordt. Zeker bij vrouwen slaat dit sterk aan.”

"Diezelfde focus zie je op scholen en in supermarkten met de verschijning van bijvoorbeeld Fair Trade en 'Ik kies bewust' logo's," vervolgt Verweij. "Het is een maatschappelijke trend en daar proberen ook wij op in te spelen. Bovendien zien we dat er steeds meer vrouwen onderweg zijn. Zij hebben vaak een nog sterkere voorkeur voor een gezond ontbijt of een verantwoorde lunch. Naast de traditionele warme snacks dient er dus een breed aanbod aan gezonde producten te zijn op tankstations."

Auteur: Jeffrey Schipper
Publicatiedatum: