Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Reactie van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) op Monitor Duurzaam Voedsel

De enorme groei laat zien dat de consument de inspanningen van de supermarktbranche op het gebied van duurzaamheid waardeert. De afgelopen jaren is het assortiment duurzame producten in de supermarkt enorm toegenomen. Het CBL ziet het enthousiasme waarmee de consument deze producten koopt als stimulans om door te gaan op de ingeslagen weg van verduurzaming.

"We staan niet aan de vooravond van massale verduurzaming, de retail zit er midden is. Huismerkproducten en bedrijfsprocessen verduurzamen in een tempo dat een paar jaar geleden voor onmogelijk werd gehouden", aldus Marc Jansen, directeur Consumentenzaken en Kwaliteit van het CBL.

De monitor Duurzaam Voedsel laat alleen de groei in producten met een keurmerk zien. Dit is volgens het CBL slechts een onderdeel van de verduurzamingsslag die de supermarktbranche maakt. Vele vormen van verduurzaming worden niet via het etiket gecommuniceerd, bijvoorbeeld energiebesparende maatregelen in de winkels, verduurzaming van 'reguliere' producten en de aanpak van voedselverspilling.

Publicatiedatum: