Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
The Grocer:

"Zijn prijzen bij Tesco wel echt verlaagd?"

Eén op de drie producten die door Tesco vorige week met veel bombarie in prijs zijn verlaagd, waren in de weken daarvoor juist duurder geworden. Dat schrijft het Britse vakblad The Grocer op basis van cijfers van prijsvergelijker BrandView, meldt Distrifood. De prijsverlagingen, in totaal ruim tien pond op 18 producten, maken deel uit van het antwoord van Tesco op het agressieve prijsbeleid van Asda. De Wal-Mart-dochter claimt in een publiciteitsoffensief minimaal 10 procent goedkoper te zijn dan de concurrentie.

Tesco beantwoordde dit met een online prijsvergelijker waarbij klanten hun eigen kassabon online kunnen invoeren. Als blijkt dat ze bij Asda goedkoper uit zouden zijn, ontvangen ze een waardebon ter waarde van twee keer het prijsverschil. Daarnaast kondigde de onderneming een aantal prijsverlagingen aan. Volgens The Grocer zijn echter zeven van de in prijs verlaagde producten in de drie maanden daarvoor juist in prijs verhoogd.

Het bedrijf verdedigt zich met de stelling dat hogere grondstofprijzen en de btw-verhoging daaraan ten grondslag liggen en dat alle in prijs verlaagde producten nu in ieder geval goedkoper zijn dan drie maanden geleden. Een anonieme concurrent zegt echter in het vakblad. ‘De klant laat zich niet in de maling nemen door Tesco.’

Bron: Distrifood
Publicatiedatum: