Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
weersomstandigheden zorgen voor vertragingen

LBP Rotterdam: nieuwbouw in 4 maanden gerealiseerd

De afgelopen dagen waren volgens Hans Jansen van Logistics
Business Partners ‘moeilijk’. De situatie op de luchthaven was erg vertraagd: het was afwachten of vluchten op tijd binnen kwamen. LPB ondervond vooral veel hinder op de containerterminals omdat de de baan ondergesneeuwd was of hydroliekleidingen bevroren waren waardoor machines stil vielen. Het was de laatste 10, 12 dagen afwachten, schakelen en problemen oplossen. LBP wilde alles ‘zo snel mogelijk doen’, maar men moest accepteren dat dat niet lukte.
 

Onbegrip importeurs

We hebben niet alleen met barre omstandigheden in Nederland te maken maar in heel Europa. Hans geeft aan dat hier niets aan gedaan kon worden: "Het is niet anders." Sommige importeurs schijnen de situatie niet te begrijpen. Als je ze uitlegt dat we later zijn i.v.m. de sneeuw krijg je als antwoord: "und?".

Dit jaar zijn de luchtvrachten bij LBP gestegen met 6-7%. De oorzaak daarvan is vooral te wijten aan de Braziliaanse mango’s. De ‘ready-to-eat’-mango’s worden sinds dit jaar steeds meer ingevlogen. Dagen van 30 pallets zijn geen uitzondering. De eerste oogst in een seizoen is een ander verhaal. Zoals bijvoorbeeld de Zuid-Afrikaanse lychees. Hiervan kwamen alleen de eerste met luchtvracht, de rest werd kwam via zeevracht.
 

Nieuwbouw

Sinds vorige week maakt LBP gebruik van de uitbreiding van het bestaande gebouw. Deze nieuwbouw is heel snel verlopen. “Elke dag was de groei zichtbaar”, geeft Hans aan. Men begon eind mei met brainstormen en op 2 augustus was de vergunning al binnen.



Op 11 december is het gebouw in gebruik genomen. De samenwerking en de bouw vat Hans samen met de woorden ‘helemaal fantastisch’. De uitbreiding beslaat 2 verdiepingen: beneden is de op- en overslag van 3000 m2 en boven de ompak- en verpakkingsafdeling van 1000 m2 .



De verwachting is dat de bovenverdieping eind januari gereed zal zijn. In het gebouw is ook een volautomatische goederenlift. De bedrijfsoppervlakte is hierdoor verdubbeld.
 
Klik hier voor filmpjes van de nieuwbouw


Publicatiedatum: