Fred&Ed snackgroente- en fruitassortiment wint SuperIntro Award 2010

Het Fred&Ed snackgroente- en fruitassortiment van The Greenery & Food Sense heeft de SuperIntro Award 2010 gewonnen. De lezers van het vakblad Supermarkt Actueel hebben in een enquête verschillende supermarktintroducties beoordeeld op innovatie, stimulans voor de categorie en gekozen marketingstrategie. In de categorie kinderproducten heeft het Fred&Ed snackgroente- en fruitassortiment gewonnen.



SuperIntro Award

De SuperIntro Award is een aanmoedigingsprijs en een waardering voor de inspanningen die geleverd zijn bij de introductie van een nieuw concept. De prijs wordt alom gezien als een springplank naar nog meer succes en zorgt voor bijkomende groei bovenop de categorie. Historisch gezien hebben winnaars van de SuperIntro Award zich bewezen als ware blijvers in de categorie. De SuperIntro Award wordt uitgereikt door vakblad Supermarkt Actueel. De winnaars worden middels een enquête onder de lezers van het vakblad gekozen. Met 46% van de stemmen had Fred&Ed met afstand het hoogste percentage. De concurrentie was onder andere afkomstig van bedrijven als Kraft Foods, Hero, Sara Lee en Danone.

Uitgebreid assortiment

Het Fred&Ed snackgroente- en fruitassortiment werd in maart 2010 geïntroduceerd bij de Nederlandse retail. The Greenery en Food Sense hebben Fred&Ed snackgroente- en fruit geïntroduceerd om kinderen en volwassenen te stimuleren om groente en fruit een vast onderdeel te laten zijn van een gezond eetpatroon.
Het Fred&Ed snackgroente assortiment bevat groente die jaarrond beschikbaar is en fruitsoorten die seizoensgebonden zijn. Het snackgroente assortiment bestaat uit tomaatjes, komkommers en paprika's. Deze zijn jaarrond verkrijgbaar in zowel handige portieverpakkingen als familieverpakkingen voor thuisgebruik. Kinderen en consumenten die deze groentesnacks graag aanvullen met fruit, kunnen van april tot en met oktober smullen van aardbeien en blauwe bessen.

Succesvolle introductiecampagne

Het snackgroente- en fruitconcept verbindt lekker en gezond snoepen aan een sterk merk dat enorm bekend is bij kinderen en goed scoort bij jong volwassenen. De introductie van het snoepgroente- en fruitassortiment werd begeleid met een brede advertentie- en communicatiecampagne, kortingacties, sponsoring, winkeldemo’s en ‘eat & meets’ met de Fred&Ed characters. Dankzij de brede promotie rondom Fred&Ed neemt de populariteit van het merk nog steeds toe. Ook de crosspromotie tussen de kruidenierswaren en agf producten draagt hier aan bij. "We zijn enorm blij met deze prijs", verduidelijkt Chantal Oostvogels, Product Marketing manager bij The Greenery. “Consumenten, zowel kinderen als ouders, zijn al enorm enthousiast over de producten. Deze prijs toont dat ook de lezers van het blad, voornamelijk supermarktmanagers en inkopers, het concept waarderen."


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven