Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Autoriteiten voedingsketen spreken zich uit tijdens bijeenkomst Monsanto Vegetable Seeds:

Kennis consument voedingsbodem voor succes



Hoe ziet het groenteschap van morgen eruit? Dat was de centrale vraag tijdens het exclusieve evenement ‘Breeding Proof’ van Monsanto Vegetable Seeds. De groentezadentak van Monsanto verwelkomde voor de vijfde keer een geselecteerd gezelschap in Slot Zeist om met elkaar te praten over het thema ‘breeding for consumer benefits’. Daarbij werd breder gekeken dan groente.

Inspiratie van buiten de sector

Voor een frisse kijk nodigde Monsanto ook Jochem Keune, broodleverancier en merkbeheerder van Le Perron en food trendwatcher Sander Allegro uit. Zij lieten hun licht schijnen op de consument, de toekomst én de mogelijkheden voor verhoging van de groenteconsumptie.



Nico van Vliet, Marketing Manager Noord Europa bij Monsanto: "We weten steeds beter wat consumenten willen. We zijn in staat onze veredeling aan te laten sluiten bij die wensen, bijvoorbeeld met de smaakinnovatie van onze zoete en crispy Cosmopolitan™ sla of de ' ui die minder doet tranen’, de Evermild™. Veel van onze producten, zoals onze meeldauwresistente komkommers, hebben een beter bestrijdingspakket; een schoner product past precies bij de huidige wensen van de consument."

Partners in de keten

Dagvoorzitter Sander Allegro wist als trendwatcher de gasten te prikkelen anders na te denken over groente: "Speel in op trends en verkoop daardoor meer. Bekende trendwatchers voorspellen dat de nieuwe keuken voor 80% uit groente zal bestaan! Deze ontwikkeling gaat veel betekenen voor alle partners in de keten."



Maren Schoormans, Consumer Marketing bij Monsanto, laat zich inspireren door deze trend: "De consumptie van groente lijkt te dalen. Dat zien we bij Monsanto niet als een bedreiging, maar als een kans. Het vereist echter wel kennis om producten op de goede manier te positioneren. En dat is precies waar het tijdens 'Breeding Proof' over gaat."

Dichtbij de consument

Jochem Keune weet alles van consumententrends. Niet voor niets won hij met Le Perron de prestigieuze Retail Innovatieprijs 2010. Le Perron speelt als geen andere (brood)leverancier in op trends. Keune:“Het zijn trends die ik als koopman zelf ontdek. Waar sta je immers dichterbij de consument dan op de markt?” Keunes presentatie was het startsein voor geanimeerde gesprekken en vele innovatieve ideeën voor trends in groente en fruit.

AGF 2.0

Gastspreker Jelger de Vriend van Innovative Fresh is onder andere betrokken bij het groenteschap van Albert Heijn. Hij benadrukte dat het succes van Le Perron ook mogelijk is in groente en fruit: "In deze sector hebben we te maken met andere variabelen: een wisselende productie en kwaliteit. Supermarktketens zijn al jarenlang volledig klantgeoriënteerd. In de nieuwe situatie, die ik AGF 2.0 noem, moeten belangrijke consumententrends onderdeel worden van onze operationele processen."

Pleidooi voor samenwerking

Thijs Roelofs, EMEA Commercieel Directeur Benelux, sloot de bijeenkomst tevreden af en hield een pleidooi voor samenwerking in de keten. “Door de diverse partners in de keten te begrijpen en samen te werken, kunnen we beter inspelen op de wensen van de consument en zo de consumptie van groente verhogen."



Living Proof

Living Proof is een campagne voor partners in de sector. Met Living Proof biedt Monsanto een scala aan evenementen, trainingsessies en proefdemonstraties om producten te ervaren, innovaties te ontdekken, kansen te verkennen en ervaringen uit te wisselen. 'Breeding Proof' is een van die evenementen.

Over Monsanto's Vegetable Seeds

Monsanto’s Vegetable Seeds divisie richt zich op innovatie om de kwaliteit en het rendement van groenten te verbeteren. Het bedrijf ontwikkelt producten die consumenten nieuwe, smakelijke en gezonde keuzes bieden. Monsanto investeert in onderzoek en ontwikkeling en gebruikt hiervoor de nieuwste technologieën. Monsanto heeft een grote toegevoegde waarde voor telers en hun klanten - de ketenpartners - door meer opbrengst en waarde te bieden. Consumenten profiteren daarbij van betere producten. Monsanto’s Vegetable Seeds divisie vertegenwoordigt een aantal merken, waaronder De Ruiter Seeds en Seminis.
Publicatiedatum: