Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kick-off Colourfultaste 2011

Donderdag 2 december jl. vond de aftrap van de Colourfultaste-paprikacampagne 2011 plaats. In aanwezigheid van vertegenwoordigers van de telersverenigingen en handelshuizen werden de resultaten van 2010 gepresenteerd en de plannen voor 2011 ontvouwen. Daarnaast werden de aanwezigen geboeid door Minous Apeldoorn (Trade & Shopper marketeer Campina) die vertelde hoe Campina haar producten in de markt zet en hoe zij daarbij samenwerkt met retailers.



Minous Apeldoorn, Trade & Shopper marketeer bij Campina, vertelde hoe Campina haar kernwaarden vertaald in promotiecampagnes. Centraal hierbij staat: melk afkomstig uit Nederland! Net als partijen in de groentesector heeft Campina te maken met machtige retailers. Volgens Minous Apeldoorn is dat soms lastig, maar kun je met een creatieve werkwijze veel bereiken. Daarnaast speelt kennis een cruciale rol in het contact met grote retailers. Om aan tafel te mogen zitten is alleen kennis van je product niet voldoende. Veel belangrijker is de kennis over je product in relatie tot de consument. Vanaf het moment dat je op dat niveau met de retailer spreekt, kan de relatie verder uitgebouwd worden.

In 2007 startte P8, in opdracht van de aangesloten paprikatelers, de paprikapromotiecampagne Colourfultaste.nl. In 2009 kon de campagne opgeschaald worden met behulp van financiƫle steun vanuit de EU voor een periode van drie jaar (2009 tot en met 2011). Inmiddels is een vervolgaanvraag ingediend bij de EU voor de periode 2012 tot en met 2014.De twee belangrijkste peilers van de Colourfultaste campagne zijn de activiteiten op de winkelvloer en PR-activiteiten.



Winkeldemonstraties worden door de retailer genoemd als meest effectieve middel om de consument te informeren en tegelijkertijd het product te laten kopen. Dit bleek ook bij de paprika winkeldemonstraties. Niet alleen in de week van de demonstraties schoten de verkoopcijfers omhoog, ook in de periode van 4 weken na de demonstratie was de paprikaverkoop nog tussen de 5 en 10% hoger. Met PR-activiteiten zoals persberichten, ontvangst van journalisten in de paprikateelt, aanwezigheid tijdens evenementen en in het oog springende acties wordt geprobeerd vrije publiciteit voor paprika te krijgen in kranten, damesbladen, culinaire bladen, vakpers, etc. Totaal zijn in Nederland en Duitsland tezamen met alle activiteiten ruim 6 miljoen consumenten bereikt.
Publicatiedatum: