Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Miguel Gonzalez, Hispa:

"Exportbestemming niet ver buiten de landsgrenzen zoeken"

Tholen - Hispafruit gaat voortaan als Hispa door het leven. In minder dan twee decennia is Hispafruit uitgegroeid tot een groente- en fruitimporteur van formaat. Met 85 mensen in dienst en circa 30.000 m2 aan bedrijfsruimte in het centraal gelegen Barendrecht, werkt het bedrijf vol passie aan de import, verwerking en distributie van groente en fruit uit alle hoeken van de wereld. Dat vraagt om een passende naam. De importeur heeft er dan ook voor gekomen om Hispafruit om te dopen tot Hispa.



In deze videoreportage met directeur Miguel Gonzalez komen de toekomstplannen en ambities van de importeur aan bod. Miguel richtte het bedrijf ruim twintig jaar geleden op maar heeft nog voldoende plannen met Hispa voor de komende jaren. "Je hoeft niet ver buiten de Nederlandse grenzen te zoeken want in landen als Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Scandinavië is nog veel meer mogelijk", vertelt hij. Verder beschrijft Miguel het belang van directe betrokkenheid bij de producenten. "Het gaat om de toewijding maar we zullen een plantage niet overnemen. De producent moet zich ten allen tijde zelf verantwoordelijk voelen."

Zo noemt Miguel de eigen ananasplantage in Midden-Amerika waar met het oog op MVO veel wordt geïnvesteerd in de lokale bevolking op gebied van sociale scholing en gezondheidszorg. Vervolgens komt globalisering aan bod. Volgens hem zullen in de komende jaren landen waar goedkoper geproduceerd kan worden sterk opkomen. Ook zal een importeur mede door globalisering en de logistieke mogelijkheden, meer gaan exporteren vanuit de productielanden naar bijvoorbeeld groeimarkten zoals China.

Miguel hoopt dat Hispa over tien jaar een groter, beter, en solide bedrijf zal zijn. "Wellicht door vestigingen over de gehele wereld te openen, maar dat moet geen obsessie zijn."

Voor meer informatie:
HISPA B.V.
Handelscentrum ZHZ
Loods 49-60, 2991 LD Barendrecht
Tel: +31 (0)180 641700
www.hispa.nl
Publicatiedatum: