Kom in de Kas is het evenement van de Nederlandse glastuinbouw. Ruim 150 tuinders zetten de deuren van hun kassen open voor het grote publiek. In de regio IJsselmonde nemen vier tuinders deel aan dit landelijke evenement. Onder het mom van "Maak het lekker met verse groente" worden er gedurende het weekend naar verwachting ongeveer 3000 koppen soep uitgedeeld.
Honig en Kom in de Kas
Honig is al 140 jaar een echt Nederlands merk en komt van oorsprong uit Koog a/d Zaan. Vandaag de dag maakt Honig soepen, wraps, mixen en sauzen, pasta, mie, tarly en couscous, familiegerechten en bakproducten. Honig is een merk van HJ Heinz B.V. Heinz is een van de grootste producenten van consumentenvoeding ter wereld. In Nederland is HJ Heinz B.V. naast Honig verantwoordelijk voor o.a. de merken Heinz, Brinta, De Ruijter, Karvan Cévitam, Roosvicee, Venz, Amoy en Wyko.Honig en Kom in de Kas werken voor het tweede jaar samen. Glastuinbouwers kweken jaarlijks grote hoeveelheden verse groenten, met Honig zorg je ervoor dat deze groenten van Nederlandse bodem op een smakelijke manier op tafel komen te staan. Uit de kassen van Holland Kruiden komen voornamelijk potjes met bieslook.