Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jumbo stapt over op week- en dagaanbiedingen in vers

Supermarktketen Jumbo breekt met de jarenlang gehanteerde 'every day low pricing' (edlp) strategie. Vanaf 25 maart gaat Jumbo over op week- en dagaanbiedingen in vers. Bij de weekaanbiedingen, Weektoppers geheten' gaat het om producten van alle vers-afdelingen, die via een wekelijkse nieuwsbrief onder de aandacht worden gebracht. Bij de dagaanbiedingen, Dagtoppers geheten, gaat het alleen om agf.

Supermarktkenners Marcel van Aalst, directeur van EFMI Business School, en Joop Holla, directeur van onderzoeksbureau GfK, begrijpen de stap van Jumbo. Met edlp maak je in feite niet actief reclame, terwijl de consument veel op aanbiedingen koopt. De concurrentie heeft wel voortdurend nieuwe prijsacties, Jumbo niet.

Jumbo gaat naast de aanbiedingen in vers ook meer aandacht besteden aan innovatieve producten die als eerste bij Jumbo verkrijgbaar zijn. In de grotere winkels zullen deze producten op de kopstellingen uitgestald worden.

bron: Levensmiddelenkrant
Publicatiedatum: