Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Weinig innovatie in agf

Binnen vers worden er in de categorieën brood en zuivel regelmatig innovatieve producten geïntroduceerd. De verscategorieën agf en vlees lijken achter te blijven als het om innovaties gaat. Het vetarme vlees Meatless en de caloriearme pieper Sunlite zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen.

Dat er binnen de agf weinig innovaties zijn heeft een duidelijk aanwijsbare reden, stelt Hans Hoogenboom, woordvoerder van HZPC, dat de Sunlite ontwikkeld heeft. "Het kost nou eenmaal 8 tot 9 jaar om nieuwe aardappelsoort of zo'n 3 jaar om een nieuwe tomatenvariant te telen. Dat is lang in vergelijking met het ontwikkelen van bijvoorbeeld een nieuw soort yoghurtdrankje of meergranen-brood, een proces dat uitsluitend in de fabriek plaatsvindt."

Hans de Boer, commercieel directeur van Heemskerk Fresh Convenience, vindt dat het binnen agf een beetje tegenvalt met de ontwikkeling van nieuwe concepten. "De laatste succesvolle conceptinnovatie van de afgelopen jaren binnen ons segment zijn maaltijdsalades. Deze zijn nu een krappe drie jaar op de markt en hebben de behoefte aan een snelle, lekkere en gezonde maaltijd goed ingevuld."

Bron: Levensmiddelenkrant
Publicatiedatum: