Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

The Greenery voert nieuw samenwerkingsmodel in

De Ledenraad van The Greenery heeft het nieuwe samenwerkingsmodel van The Greenery goedgekeurd. Het nieuwe model geeft telers een keuze in de manier waarop hun producten worden vermarkt. De coöperatie wordt apart gepositioneerd van het handelshuis. De coöperatie heeft een strategie die gericht is op waardetoevoeging voor de individuele lid ondernemer en het mogelijk maken van aanbodsbundeling. Het handelsbedrijf zet haar huidige strategie onverkort voort.

Nieuwe Samenwerkingsvormen

Het nieuwe samenwerkingsmodel is een antwoord op marktveranderingen aan teler- en klantzijde. De coöperatie biedt telers een bewuste keuze in de manier waarop hun producten vermarkt worden. In het nieuwe samenwerkingsmodel kan dit via een Transactie- of een Preferred Supplierrelatie. De Preferred Supplierrelatie betekent een intensivering van de relatie met het handelshuis The Greenery en heeft duurzame waardegroei en intensieve ketensamenwerking met retailers als doel. Telers werken samen met het handelshuis aan de marktgerichte afzet van hun producten.

Binnen de Transactierelatie worden de producten van telers afgezet naar het handelshuis The Greenery en/of de Nederlandse groothandel. Deze afzet verloopt via de verkooporganisatie van de coöperatie. Diensten als interne logistiek, extern transport en fust kunnen Transactie-telers bij het handelshuis afnemen of zelf inkopen.

Platform voor aanbodsbundeling

De coöperatie blijft eigenaar van het handelshuis The Greenery maar zal zich in het nieuwe samenwerkingsmodel onderscheidend positioneren. Zij zal opereren met de slogan “samen sterk vanuit individuele kracht” en stelt zich tot doel marktgerichte telers en telersverenigingen toegang tot de markt te bieden door kwalitatieve aanbodsbundeling met ruimte voor individueel ondernemerschap.

Continuïteit

Tijdens de ledenraad is het vertrouwen in de bestaande strategie van het handelshuis The Greenery uitgesproken. Het bedrijf zet onverkort in op haar toegevoegde waardestrategie. Deze is gebaseerd op het leveren van toegevoegde waarde aan haar klanten enerzijds en op kostenbeheersing anderzijds. De implementatie van de nieuwe samenwerkingsvorm zal geen invloed hebben op de dienstverlening door The Greenery.

Implementatietraject

Met de goedkeuring van het nieuwe samenwerkingsmodel is de start gegeven voor het implementatietraject. De telers/leden van The Greenery zijn de afgelopen weken uitgebreid geïnformeerd over de inhoud en invulling van de keuze. In een eerste fase wordt telers/leden gevraagd welke samenwerkingsvorm zij wensen aan te gaan met de coöperatie. De telers van vruchtgroenten, paddenstoelen, radijs en asperges hebben tot 15 januari om hun definitieve keuze te maken. De telers van de overige producten dienen voor deze datum een voorlopige keuze te maken en zullen een maand voor aanvang van het seizoen een definitieve keuze dienen te maken.
Daarnaast zal het coöperatiebestuur een werkgroep inrichten die de verdere uitwerking van het bestuurlijk model ondersteunt.
Publicatiedatum: