Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tuinbouwspecialist Agrado:

"Tuinbouwsector leunt te veel op verkooppush"

Om de afzet te bevorderen wordt in de tuinbouw te veel gepushed met een ongerichte verkoopaanpak. Bovendien is deze verkoop niet gefundeerd in een onderliggende marketingstrategie. Hierdoor ontstaat juist in de huidige slechte economische situatie een te grote druk op de prijs en wordt het steeds meer dringen om aandacht. Dat is te voorkomen zegt marketingspecialist Agrado.

Tuinbouwspecialist Agrado weet uit eigen onderzoek dat niet meer dan 15% van de tuinbouw bedrijven min of meer serieus aandacht besteed aan haar marketing. Het geconstateerde gebrek aan marketing in de bedrijfsvoering zorgt er nu voor dat bedrijven te vaak hetzelfde doen als hun concurrent en niet in staat zijn hun bijzondere kwaliteiten te verzilveren maar veroordeeld zijn tot een prijsgevecht. Hierdoor wordt veelal eenzijdig gepushed zonder achterliggende marketingstrategie. Het pushen gebeurd door verkopers welke soms onvoldoende kennis en kunde hebben van afzetmarkten, doelgroepen en vooral marketing. Echte successen worden daardoor niet geboekt. Het probleem is dat de ondernemer zelf ook veelal niet goed weet hoe hij het zou moeten aanpakken op strategisch niveau.

Het gebrek aan kennis van de markt samen met een ontbrekende marktstrategie breekt de tuinbouwsector nu enorm op. De toenemende behoefte aan een kort en krachtig advies heeft Agrado doen besluiten hieraan vorm te geven. Met “marketing-start-hier” heeft het adviesbureau daarom een nieuwe zeer betaalbare dienst voor die ondernemers ontwikkeld die serieus en meer professioneel aan de slag willen met marketing. De laagdrempelige en praktische aanpak zorgen ervoor dat ondernemers nu de professionele setting van hun marketing leren overzien en vanuit de aanbevelingen de eerste gerichte stappen kunnen maken.

Concurrentie blijft en klanten zullen altijd gericht zijn op prijs als er niets anders is om over te onderhandelen. Succesvolle bedrijven hebben een scherpe visie en werken vanuit een strategisch motief.

Voor meer informatie: www.agrado.eu

Publicatiedatum: