Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
marge van 8 en 7,2%

Marges Nettorama en Albert Heijn in 2008 veruit het hoogst

Supermarktketen Nettorama boekt met een marge van 8% het hoogste rendement van alle supermarkten, gevolgd door Albert Heijn met een marge van 7,2%. De rest zit op de helft of lager. Jan Linders is de enige super met een negatieve marge: -2%. Dat blijkt uit een onderzoek van Distrifood-Foodmagazine naar de bij de Kamer van Koophandel gedeponeerde jaarverslagen van 16 supermarktorganisaties

De cijfers zijn niet in alle gevallen één op één met elkaar te vergelijken omdat onder meer de rendementen van zelfstandige ondernemers niet meegnomen zijn. ook zijn niet alle cijfers uit hetzelfde jaar 2008. Daarom is in het onderstaande overzicht niet alleen de marge maar ook het jaartal weergegeven

* Sanders 2006: 3,9%
* Poiesz 2008: 3,6%
* Hoogvliet 2007: 2,1%
* Jumbo 2008: 1,8%
* Super de Boer 2008: 1,7%
* Dirk van den Broek 2007: 1,5%

* Boni 2007: 1,3%
* MCD 2008: 1,3%
* Spar 2008: 1,2%
* Schuitema 2008 1,1%
* Sligro 2008: 0,3%
* Coopcodis 2008: 0,0%

bron: Distrifood, 12/12/09 
Publicatiedatum: