Gebr. De Mooij Amsterdam breiden Fino Fresco-lijn verder uit
Met deze uitbreiding komt het totaal aantal producten onder het Fino Fresco label op 18. Doelgroep zijn met name retailers in het hogere segment van de markt, catering- en foodservicebedrijven en horeca. Met het premiumlabel wil Gebr. De Mooij Amsterdam een nieuw marktsegment aanboren voor verse slasoorten. De exclusiviteit van het label is ver doorgevoerd. De voedselveiligheid van Fino Fresco kan in alle stadia van de keten worden gewaarborgd, door optimale tracking and tracing. Door de lijnen kort te houden, kan ook de versheid van de producten op een hoger plan worden gebracht. In Italië beschikt Gebr. De Mooij Amsterdam over eigen telers. Om jaarrond-levering te kunnen garanderen zijn er per slasoort meerdere telers, in diverse streken van het land.
Ook in uitstraling spreekt Fino Fresco de bovenkant van de markt aan. Er is een eigen omverpakking ontwikkeld met een exclusieve print. Sinds vorige maand is de huisstijl ook in de slabakjes doorgevoerd. Onder het merk levert Gebr. De Mooij nu al een veelheid aan vers geplukte slasoorten, slamixen en verse kruiden, zoals rucola, veldsla, mesclum, red chard, bulls blood en de meest recente variëteiten venkel, radicchio di Castelfranco en radicchio di Treviso precoce. Met name de twee radicchio-varianten zijn klassiekers in de Italiaanse keuken. Radicchio di Castelfranco is een veelkleurige radicchio met een verfijnde smaak, die goed tot zijn recht komt in salades, radicchio di Treviso precoce valt op door de langwerpige vorm.
Voor meer informatie: www.fino-fresco.nl