Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marc Jansen (CBL):

"Telersgroepen moeten meer segmenteren naar hun afzetmarkten toe"

Tholen - "Telersgroepen moeten meer segmenteren naar hun afzetmarktentoe. Ook is er ruimte om een bepaald kwaliteitsmerk te positioneren in de supermarkt". Dat betoogde Marc Jansen, directeur Consumentenzaken & Kwaliteit van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) tijdens een themabijeenkomst van Monsanto over duurzaamheid.

Jansen ontkrachtte in zijn presentatie enkele misvattingen die in zijn ogen bestaan,namelijk dat bulk staat voor lage kwaliteit, dat Nederland niet deduurzaamste van Europa is, dat duurzaamheid voor duur staat en datboeren en tuinders zielig zijn en de supermarkten wreed.

Groeikansen ziet Jansen voor de biologische markt. "De biologische verkopen stijgen ieder jaar licht en agf is hierin eenbehoorlijke trekker. De markt blijft relatief klein, maar is wel eenenorme groeimarkt", hield Jansen de aanwezige tuinders voor.

Klik hier voor een fotoreportage van de bijeenkomst