Thuisbezorgd.NL introduceert volgsysteem Food Tracker
Thuisbezorgd.NL koppelt via de Food Trackerdirect een geschat bezorgtijdstip terug naar de klant en past dat zonodig aan. Te zien is of de bestelling al wordt bereid en wanneer de bezorger daadwerkelijk vertrekt. Ook ontvangt de klant een SMSje wanneer de tafel kan worden gedekt. De Food Tracker werkt vanaf heden bij meer dan 250 bezorgrestaurants in heel Nederland.
Directeur Groen meldt dat de uitrol van het systeem is gestart. Hij verwacht dat nog voor het einde van het jaar 500 van de 2000 bezorgrestaurants over het nieuwe systeem beschikken. Thuisbezorgd.NL wil het systeem nog uitbreiden met GPS tracking, waardoor de klant de bezorger op een kaartje kan volgen van het restaurant tot aan de voordeur.
De Food Tracker werkt middels een draadloze touchscreen terminal in het restaurant waarop wordt ingevoerd wat er met de bestelling gebeurt. Via UMTS wordt de status informatie naar Thuisbezorgd.NL gezonden. Voor de satelliet tracking zijn er draadloze verbindingen met de pizzakoeriers, die een GPS-tracker bij zich hebben. Thuisbezorgd.NL combineert de informatie zodat de klant live de complete bestelling kan volgen. Moederbedrijf Takeaway.com, gevestigd te Enschede, zal de dienst na Nederland tevens in andere Europese landen introduceren, te beginnen in Duitsland en Belgiƫ.
Bron: Thuisbezorgd.nl